Leo Burnett & Target a realizat campania Praktiker privind politica de preţ. Germanii testează o nouă metodă pentru creşterea vânzărilor

Autor: Andreea Mindrila 09.07.2012

Agenţia Leo Burnett & Target, parte a grupului de cominicare Leo Burnett, a realizat campania publicitară a Praktiker România, “Praktiker. Îţi permiţi chiar şi cu venituri mici”, privind politica de preţuri a reţelei germane de bricolaj. Campania, demarată la finele lunii iunie, îşi propune să informeze consumatorii despre noua ofertă de preţuri din magazinele reţelei germane printr-o serie de spoturi TV, materiale promoţionale şi componente outdoor.

Pornind de la iniţiativa Praktiker de repoziţionare a preţurilor, ideea din spatele acestei campanii aduce în prim plan oameni obişnuiţi, care deşi au venituri mici, reuşesc prin oferta magazinelor Praktiker să achiziţioneze produsele pe care şi le  doresc pentru casa şi grădina lor.

„N-aş spune că această campanie poziţionează Praktiker ca un furnizor de produse cu preţuri mici, ci mai degrabă că e o campanie care face în sfârşit dreptate realităţii din piaţă” spune Carmen Tiderle, creative director la Leo Burnett.

Mirela Ochiană, marketing manager la Praktiker România susţine că obiectivul principal al campaniei este de a poziţiona Praktiker ca un magazin care are produse de do-it-yourself cu preţuri pentru toate buzunarele.

“Într-o piaţă competitivă este important să menţii o normalitate a preţurilor, fiind componenta raţională şi chiar primordială după care clienţii noştri se ghidează în alegerea magazinului. Spoturile TV realizate susţin această campanie în care ne adresăm tuturor oamenilor şi meseriilor, în special celor care nu au venituri atât de mari, tocmai pentru a evidenţia că punerea în practică a ideilor de amenajare nu este atât de costisitoare”.

Această campanie vine în contextul în care în ultimii trei afacerile companiei s-au situat pe un trend descendent, iar în primul trimestru al acestui an vânzările reţelei germane pe piaţa locală au scăzut cu 10,6%, până la 23,1 milioane de euro.

Praktiker a realizat în 2011 vânzări de 152,3 mil. euro, în scădere cu 22% faţă de anul precedent, având o reţea de 27 de magazine în ţară şi în Bucureşti.

Totuşi, Mirela Ochiană, marketing manager la Praktiker România, susţine că pentru acest an şi-au propus să obţină o stabilizare a cifrei de afaceri cel puţin la nivelul din 2011 şi să pregătească creşterea şi dezvoltarea business-ului pentru anul viitor.

Deşi au existat zvonuri privind plecarea companiei de bricolaj de pe piaţa locală din cauza scăderii vânzărilor, germanii au anunţat că piaţa românească rămâne pe lista activităţilor la care nu renunţă.

Din grupul de comunicare Leo Burnett fac parte agenţiile Leo Burnett & Target, Starcom MediaVest, iLeo, The Practice, 23 Communication Ideas, Digital Star, The Geeks şi 2 Parale. Din 1994 şi până în prezent, grupul şi-a extins aria de expertiză prin companii specializate în creaţie, media, relaţii publice şi comunicare digitală, iar din portofoliul de clienţi fac parte peste o sută de clienţi locali şi internaţionali.