Premieră în România: Umbrărescu vrea să termine autostrada Timişoara-Lugoj în iulie, cu nouă luni înainte de termen

Autor: Andreea Neferu 10.07.2012

Anul 2012 ar urma să aducă o premieră în România: prima autostradă finalizată înainte de termen. Este vorba de autostrada Timişoara-Lugoj, lotul 1, cu o lungime de 9,5 kilometri, construită de Spedition UMB, firmă controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, alături de italienii de la Carena. Constructorii spun că vor termina această autostradă la finalul acestei luni.

"La sfârşitul lunii iulie Spedition UMB termină şi lotul 1 Timişoara-Lugoj, început pe 20 octombrie 2011", au spus reprezentanţi ai Spedition UMB pentru Ziarul Financiar şi BUSINESS Magazin, în una din rarele declaraţii pe care aceştia le-au făcut. Lotul avea iniţial ca termen de finalizare luna aprilie 2013. Rămâne de văzut dacă această autostradă va fi gata, având în vedere că la 1 iunie stadiul fizic de construcţie era de circa 40%, potrivit datelor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), însă este foarte posibil ca şoseaua să fie gata, având în vedere că are o lungime destul de mică.

CNADNR a plătit până la 1 iunie circa 15,6 milioane de euro din contractul de circa 48,9 milioane de euro pentru această autostradă.

Şantierele de autostrăzi din România au avut tot timpul termene întârziate, cel mai recent exemplu în acest sens fiind autostrada Bucureşti-Ploieşti. Deşi trebuia inaugurată iniţial în 2010, pe această şosea nu se poate circula nici măcar în prezent. Cel mai recent termen de finalizare pentru Bucureşti-Ploieşti (mai puţin porţiunea dintre Şoseaua Pipera şi centura Capitalei) este finalul lunii iulie.