De unde a tăiat BCR unităţi care nu mai aveau destui clienţi
BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, şi-a menţinut intactă reţeaua teritorială din Bucureşti, care includea la 1 iunie 37 de sucursale şi 81 de agenţii, procesul de lichidare a unităţilor ineficiente fiind mai vibizil în regiunea Nord-Est, de unde au dispărut şase agenţii, şi în Nord-Vest, unde au fost închise alte cinci unităţi.
Pe baza evaluărilor de trafic de clienţi şi eficienţă, BCR a închis cinci agenţii şi în regiunea Vest. De asemenea, au fost lichiditate câte două unităţi din Sud-Est şi din Sud, în timp ce în Sud-Vest au fost închise trei. Din regiunea Centru a dispărut numai o unitate. În total, BCR a renunţat la 24 de agenţii până la 1 iunie, reţeaua sa de retail funcţionând mai departe prin 643 de unităţi, din care mai bine de un sfert operează în Bucureşti. În acelaşi timp, banca şi-a menţinut reţeaua de 48 de centre dedicate clienţilor corporate.
Reţeaua teritorială generează costuri importante pentru o bancă, însă în acelaşi timp este vitală pentru susţinerea unei mase critice de business care să permită absorbirea mai uşoară a scăderii generale a pieţei bancare.
Din cauza deteriorării rezultatelor financiare mai ales din toamna lui 2011 când a avut pierderi, cea mai mare bancă de pe piaţă a intrat sub presiune pentru reducerea costurilor în condiţiile în care evoluţia veniturilor a rămas marcată de efectele recesiunii prelungite şi de absenţa unor perspective solide de revigorare a economiei.
Pe trimestrul I al acestui an grupul BCR a raportat o pierdere netă de 70,8 mil. euro în principal din cauza provizioanelor pentru credite neperformante.
În acest context, din luna aprilie austriecii de la Erste au instalat la cârma BCR o nouă echipă de conducere de la care aşteaptă soluţii de redresare a băncii şi refacere a profitabilităţii.
Martin Skopek, readus la Bucureşti pe postul de vicepreşedinte executiv pe retail, a primit mandat să închidă unităţile care nu mai sunt folosite de clienţi şi eventual să deschidă altele noi în funcţie de potenţialul local de business.