De unde a tăiat BCR unităţi care nu mai aveau destui clienţi

Autor: Razvan Voican 11.07.2012

BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, şi-a menţinut intactă reţeaua teritorială din Bucureşti, care includea la 1 iunie 37 de su­cur­sale şi 81 de agenţii, procesul de lichi­dare a unităţilor ineficiente fiind mai vibizil în regiunea Nord-Est, de unde au dispărut şase agenţii, şi în Nord-Vest, unde au fost închise alte cinci unităţi.

Conform datelor de la începutul lunii iunie, ajustarea reţelei a vizat numai unităţi cu rangul de agenţie, care implică volume de activitate, competenţe şi responsabilităţi mai reduse decât în cazul sucursalelor, efectivul acestora fiind menţinut la 170.

Pe baza evaluărilor de trafic de clienţi şi efi­cienţă, BCR a închis cinci agenţii şi în re­giu­nea Vest. De asemenea, au fost lichi­di­ta­te câte două unităţi din Sud-Est şi din Sud, în timp ce în Sud-Vest au fost închise trei. Din regiunea Centru a dispărut numai o unitate. În total, BCR a renunţat la 24 de agenţii până la 1 iunie, reţeaua sa de retail funcţionând mai departe prin 643 de unităţi, din care mai bine de un sfert operează în Bucureşti. În acelaşi timp, banca şi-a menţinut reţeaua de 48 de centre dedicate clienţilor corporate.

Reţeaua teritorială generează costuri importante pentru o bancă, însă în acelaşi timp este vitală pentru susţinerea unei mase critice de business care să permită absorbirea mai uşoară a scăderii generale a pieţei bancare.

Din cauza deteriorării rezultatelor financiare mai ales din toamna lui 2011 când a avut pierderi, cea mai mare bancă de pe piaţă a intrat sub presiune pentru reducerea costurilor în condiţiile în care evoluţia veniturilor a rămas marcată de efectele recesiunii prelungite şi de absenţa unor perspective solide de revigorare a economiei.

Pe trimestrul I al acestui an grupul BCR a raportat o pierdere netă de 70,8 mil. euro în principal din cauza pro­vizioanelor pentru credite neperformante.

În acest context, din luna aprilie austriecii de la Erste au instalat la cârma BCR o nouă echipă de conducere de la care aşteaptă soluţii de redresare a băncii şi refacere a profitabilităţii.

Martin Skopek, readus la Bucureşti pe postul de vicepreşedinte executiv pe retail, a primit mandat să închidă unităţile care nu mai sunt folosite de clienţi şi eventual să deschidă altele noi în funcţie de potenţialul local de business.