Strategia noilor şefi de la Italo Romena: Vrem o bancă mai agresivă pe piaţă
Banca Italo Romena, care operează ca sucursală a grupului italian Veneto Banca, şi-a bugetat pentru anul acesta un profit similar cu cel din 2011, de 5 milioane de euro, aşteptându-se la vânzări slabe de credite şi la creşterea împrumuturilor neperformante.
Noul şef al Italo Romena, italianul Paolo Mariani, care a preluat poziţia de director general în luna aprilie, afirmă că vrea să promoveze mai agresiv banca şi că pe lângă businessul tradiţional concentrat în zona întreprinderilor mici şi mijlocii şi a profesiilor liberale va aborda şi segmentul clienţilor individuali prin redesenarea ofertei de produse.
"Vrem să devenim o bancă mai agresivă pe piaţă, să susţinem economia şi să fim acolo unde se formează businessul. Acum băncile sunt acuzate că nu susţin suficient economia, dar există şi o problemă de cerere. Nu vom susţine societăţi sărace cu întreprinzători bogaţi. Sunt cazuri de companii care dau dividende foarte mari şi după aceea vin să ceară credite fără să lase nicio garanţie. Banca nu poate înlocui prin credit capitalul unei companii", spune Mariani.
Italo Romena avea la finalul anului trecut active de circa un miliard de euro şi se situa pe locul 17 în sistemul bancar, cu o cotă de piaţă de 1,2%. Volumul creditelor acordate de bancă era de 950 mil. euro, în timp ce depozitele atrase de la clientelă se ridicau la 390 mil. euro. Banca a raportat în 2011 un profit net de 5 mil. euro, fiind una din puţinele instituţii de credit care au obţinut constant profit în perioada de criză.
"Calitatea portofoliului de credite continuă să se deterioreze şi acest lucru nu are cum să nu se vadă în bilanţ. Cred însă că riscurile noastre sunt bine acoperite şi chiar dacă nu vom avea venituri la nivelul dorit, aşteptăm un rezultat pozitiv anul acesta. Obiectivul nostru este să menţinem profitabilitatea la nivelul din 2011", a afirmat şeful Italo Romena.
Chiar dacă banca încearcă şi o apropiere de clientela de retail, ţinta principală a băncii rămân întreprinderile mici şi mijlocii şi firmele italiene cu afaceri pe piaţa locală. Practic, Italo Romena nici nu are cum să se adreseze unei mase foarte mari de clienţi persoane fizice având în vedere că operează o reţea de numai 22 de sucursale.
"Ne orientăm spre IMM-uri şi persoanele cu profesii liberale. Vom reconfigura oferta de produse prin lansarea de pachete de cont curent şi linii de finanţare dedicate şi vrem să creăm o structură specializată pe fonduri europene. Pe segmentul persoanelor fizice, vom lansa credite medicale şi credite pentru studii", a declarat Roberto Broggini, directorul comercial al Italo Romena.
Broggini mai spune că banca vrea să dezvolte şi activitatea pe zona de leasing financiar. Italo Romena deţine o companie specializată pe segmentul de leasing, care nu se află însă în topul celor mai mari jucători din domeniu. Multe bănci au trecut în ultima perioadă la o strategie de susţinere directă a afacerilor companiilor de leasing afiliate.
În ceea ce priveşte cererea de credite, oficialii Italo Romena spun că deocamdată activitatea pe acest segment rămâne modestă. "Avem multe cereri de restructurare a creditelor din portofoliu, dar sunt foarte puţine cereri de credite noi", a mai spus Mariani.