7 obiceiuri nesănătoase la locul de muncă

Autor: Octavian Calei 21.07.2012

Business Insider a compilat o listă cu cele mai frecvente 7 obiceiuri nesănătoase ale angajaţilor la locul de muncă.

  1. Încălţămintea incomodă

De obicei, atunci când trebuie făcută o prezentare importantă la o şedinţă, angajaţii caută să se prezinte cât mai profesional şi se aleg la sfârşitul zilei cu bătături la tălpi de la încălţămintea de birou incomodă. Dr. A. Holly Johnson, medic ortoped la Spitalul General din Boston Massachusetts recomandă salariaţilor să îşi ia o la ei încă o pereche de încălţăminte lejeră la birou. Un alt sfat al doctorului ortoped îndeamnă angajaţii să aibă grijă la mărimea încălţămintei purtate deoarece talpa se modifică în timp.

  1. Naveta

Experţii spun că traficul excesiv poate conduce la stres, reducerea timpului de odihnă iar călătoriile lungi cu maşina, trenul şi autobuzul creează un stil sedentar şi în consecinţă, un index mai mare al masei corporale, colesterol, tensiune ridicată. Pe termen lung, un astfel de navetist se poate alege cu boli de inimă, diabet şi chiar probleme cu rinichii.

  1. Munca toată noaptea

"Lipsa acută de somn poate afecta imediat performanţele angajatului. Pe măsură ce ratezi mai multe ore de odihnă, funcţiile cognitive scad. Nu vei mai putea raţiona cu claritate şi nu vei mai putea asimila informaţii aşa multe. Efectul unei perioade de 24 de ore nedormite asupra randamentului la locul de muncă reprezintă echivalentul unei alcoolemii în sânge de 0,10%", afirmă Lawrence J. Epstein, doctor de la spitalul Sleep HealthCenters din Boston. El a mai menţionat că un somn scurt de una, două ore îl poate face pe un angajat cu nopţi nedormite să se simtă doar temporar refăcut.

  1. A sări peste micul dejun

Dacă începi lucrul devreme poate că nu simţi nevoia de a mânca de dimineaţă. Rebecca Scritchfield, nutriţionist expert, arată dezavantajele acestui obicei: "A sări peste micul dejun înseamnă a-i spune corpului tău "hai să nu fim în stare să ne concentrăm şi hai să fim lipsiţi de energie". Mâncarea îţi asigură caloriile care îţi cresc energia şi zahărul din sânge. Ai nevoie de micul dejun pentru a te întrema după ce corpul tău a postit toată noaptea. Dacă nu te hrăneşti de dimineaţa, vei mânca mai mult la prânz şi apoi vei deveni mai obosit în a doua jumătate a zilei", a avertizat Scritchfield.

  1. Prânzul la restaurante

De cele mai multe ori, n-ai idee despre valoarea nutriţională a mâncării pe care o cumperi de la restaurant. Scritchfield spune că mâncarea ieftină este de obicei, cea mai "la îndemână" şi aceasta este bogată în carbohidraţi. Aceste feluri de mâncare te îngraşă şi te storc de energie. Expertul recomandă acele restaurante care servesc mâncare procesată la minim, în special vegetale şi fructe.

  1. O gustare la birou

Un studiu recent al unei companii de soluţii de curăţenie, Kimberly-Clark Professional, a arătat că tastaturile calculatoarelor sunt cele mai murdare locuri de la locul de muncă fiind infestate cu o moleculă denumită ATP care în cantităţi excesive poate produce îmbolnăvirea.

  1. Poziţie greşită la birou

A sta într-o poziţie greşită la birou poate duce la tensionarea muşchilor şi oboseală. De asemeni, a uita să te mai ridici de pe scaun poate cauza circulaţia proastă a sângelui.