Agricola Bacău intră pe segmentul ouălor „tradiţionale“

Autor: Gabriel Razi 16.07.2012

Grupul Agricola Internaţional Bacău, unul dintre cei mai mari procesatori de carne de pasăre din România, intră printr-o investiţie de 100.000 de euro pe segmentul ouălor produse de găini crescute în medii similare curţilor ţărăneşti.

 

"Suntem consecvenţi în alegerea noastră de a adopta o strategie de diferenţiere şi nu una de preţ. Producem în acest moment ouă marcate cu cifra 1, provenind de la găini crescute în libertate pe care noi le-am numit «fericite». Producem în continuare ouă proaspete marcate cu cifra 3, obţinute de la găini crescute în baterii îmbunătăţite. Ne-am propus ca, în curând, să producem şi ouă marcate cu cifra 2, de la găini crescute la sol", a spus Grigore Horoi, preşedintele grupului Agricola Bacău.

 

Clasificarea ouălor este realizată prin inscripţionarea cu cifre, simbolul 0 fiind rezervat produselor ecologice, în timp ce ouăle cu numărul trei sunt folosite doar la procesare.

 

Pasul către ouăle produse "tradiţional" făcut acum de Agricola Internaţional Bacău nu este primul de acest tip făcut de companie, având în vedere că în urmă cu doi ani compania a intrat pe nişa păsărilor crescute într-un mediu asemănător curţilor tărăneşti prin brandul "Puiul Fericit".

 

Prin nişa de ouă "tradiţionale" Agricola Internaţional Bacău va intra în concurenţă cu ouăle produse în gospodăriile private.

 

Agricola International Bacău va începe în următoarele săptămâni livrările de ouă marcate cu cifra 1 atât către reţeaua de magazine proprie cât şi în marile lanţuri din retailul modern. Oficialii companiei precizează că preţul ouălor marcate cu cifra 1 va fi de 0,8 lei/bucată, acestea urmând a fi vândute în caserole de 6, 10 sau 15 bucăţi. Datele oficiale ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale arată că în urmă cu o săptămână preţul ouălor varia între 0,3 şi 0,8 lei/bucată.

 

Pentru a intra pe segmentul ouălor marcate cu cifra 1 Agricola Bacău a investit 100.000 de euro într-o hală a companiei Avicola Lumina Constanţa, companie din cadrul grupului, ce poate caza 7.000 de găini ouătoare. Capacitatea de producţie a ouălor marcate cu cifra 1 a Agricola International Bacău se ridică în prezent la 2 milioane de bucati pe an.

 

În primele şase luni ale acestui an Avicola Lumina Constanţa a vândut în total 31 milioane de ouă, în creştere cu 33% faţă de perioada similară a anului precedent.

 

În acelaşi interval Avicola Lumina Constanţa a avut încasări de 17,1 milioane de lei, un avans de 70% faţă de perioada similară din 2011. Anul trecut Avicola Lumina Constanţa a avut afaceri de 25 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

 

Consumul de ouă din România se cifrează la 3,6 miliarde de bucăţi anual. Mai bine de două treimi din piaţă este acoperită de comerţ la care se adaugă autoconsumul. În bani, la preţurile din prezent piaţa ouălor se ridică la circa 1 miliard de euro anual, potrivit estimărilor ZF. Piaţa locală a ouălor de găină este împărţită între jucători precum Agricola Bacău, Agrimon, Avicola Buftea, Avis 3000 Minţia sau Avicom Vaslui.