De la o afacere începută în facultate a ajuns să vândă 9.000 de laptopuri cu un magazin online

Autor: Mirabela Tiron 16.07.2012

Dan Dumitrescu, 37 de ani, absolvent de Politehnică, punea în 1996 bazele unei firme de suport IT şi vânzare de produse electronice, care avea să fuzioneze trei ani mai târziu cu o altă firmă de profil, Oktal, ajungând astfel la un business de 5 milioane de euro anul trecut.

"Eram în facultate când am înfiinţat firma Elka şi am început să vând tot felul de produse pe partea de IT şi să ofer servicii suport. După fuziunea cu firma Oktal ne-am concentrat pe dezvoltarea businessului online", îşi aduce aminte Dan Dumitrescu, directorul general al companiei Elka-Oktal şi deţinătorul unui pachet de 30% din acţiuni. El a dezvoltat această firmă împreună cu partenerul lui Octavian Geles.

Compania administrează cinci magazine online, printre care Oktal.ro, novashop.ro şi co­menzipc.ro. Site-ul care aduce cele mai mari încasări este oktal.ro. "Oktal.ro s-a lansat atunci când nici măcar nu exista o piaţă de comerţ online în România, fiind astfel un promotor al comerţului pe internet. Magazinul online a crescut atunci când milioane de uti­li­za­tori au descoperit accesul la internet, e-mai­lul şi posibilitatea de a cumpăra de pe in­ternet", a spus el. Potrivit antreprenorului, magazinul online a reuşit în ultimii 4 ani să îşi dubleze vânzările, în condiţiile în care puterea de cumpărare a românilor a scăzut. Antre­pre­norii lucrează cu procesatorul de plăţi Pay U.

Anul trecut compania a vândut 9.000 de laptopuri, dar şi televizoare şi tablete, iar anul acesta estimează că va vinde 15.000 de lapto­puri, dat fiind faptul că a fost deschis şi un showroom, potrivit directorului general. Aproape 50% din cifra de afaceri este adusă de vânzările de laptopuri. Anul trecut în Ro­mânia s-au vândut în total 678.000 de PC-uri (laptop, desktop şi staţii de lucru), în creştere cu 10,6% faţă de anul precedent, când s-au co­mercializat 613.000 de unităţi, potrivit datelor colectate de compania de analiză IDC Ro­mâ­nia. "Piaţa online a fost în creştere con­tinuă de la an la an. Am devenit client im­por­tant pentru furnizori ca Sony, Asesoft, Asbis şi alţii."

În 2011 firma Elka-Oktal a avut o cifră de afaceri de 18,4 milioane de lei (4,3 mil. euro) şi un profit de 27.000 de lei (circa 6.000 de euro) cu 13 angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. "Vrem să aducem clientul din magazinul tradiţional în cel online, pe asta mizăm în dezvoltarea businessului. Ne pro­movăm pe internet prin mijloacele specifice. Vrem să avem vizibilitate cât mai mare pe canalele online."

Elka-Oktal Group, care deţine magazinul online de IT&C şi electrocasnice Oktal.ro, a investit anul acesta 100.000 de euro într-un showroom în Capitală, deschis recent. Showroom-ul se întinde pe o suprafaţă de 150 metri pătraţi. "Am expus în special laptopuri şi accesorii, dar şi tablete, telefoane mobile, aparate foto, televizoare şi electronice. Categoria de la care aşteptăm o creştere foarte accelerată a vânzărilor în acest an sunt ultrabook-urile", a precizat Dan Dumitrescu.

Neîncrederea în comerţul online este mai mare în oraşele din provincie, de aceea compania ia în calcul dezvoltarea de show­room-uri în marile oraşe din ţară pentru a oferi posibilitatea clientului să vadă produsele.

Piaţa de cumpărături online va atinge valoarea de un miliard de euro în următorii ani, potrivit datelor din piaţă.