A început numărătoarea inversă: de vineri vom putea circula pe Autostrada Soarelui de la Bucureşti la Constanţa

Autor: Andreea Neferu 17.07.2012

Vineri, 20 iulie, se vor deschide circulaţiei alte două tronsoane din Autostrada Soarelui, Cernavodă-Medgidia, respectiv Medgidia-Constanţa.

Chiar dacă autostrada nu va fi gata în totalitate, pentru că pe Cernavodă-Medgidia se va putea circula doar pe câte o bandă pe sens, inaugurarea de vineri este extrem de importantă, în condiţiile în care această şosea este aşteptată de ani buni şi ar urma să faciliteze drumul către mare pentru zecile de mii de turişti care vor merge în această vară pe litoral. De asemenea, are o importanţă deosebită şi pentru transportul de marfă între Portul Constanţa şi Capitală.

"Varianta oficială de deschidere este 20 iulie. Dacă se va întâmpla ceva (în sensul deschiderii în avans a celor două tronsoane - n.red.) înainte de această dată, vom anunţa din timp", a declarat Cristina Savu, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Săptămâna trecută, au apărut informaţii potrivit cărora trononsul Cernavodă-Medgidia ar urma să fie deschis pe data de 19 iulie, începând cu ora 11, potrivit Mediafax.

Indiferent dacă va fi 19 sau 20 iulie, cert este că începând din acest week-end turiştii vor merge de la Bucureşti la Constanţa pe autostradă, dacă Ministerul Transporturilor îşi va onora promisiunea.

Autostrada Cernavodă-Medgidia (20,5 kilometri) era pe jumătate construită la 1 iunie, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Construcţia tronsonului a înaintat puternic în luna mai, de la un stadiu fizic de 22% la 54%. Acest tronson s-a aflat în mijlocul unui adevărat scandal anul trecut, când Ministerul Transporturilor a decis să rezilieze contractul cu firma constructoare Colas. Ulterior, construcţia acestui tronson a fost atribuită consorţiului Max Boegl-Astaldi.

Pe de altă parte, tronsonul Medgidia-Constanţa (30,8 kilometri) era construit în proporţie de 85% la 1 iunie, iar anul trecut a fost dat în folosinţă un tronson situat între DN 3 (Murfatlar) şi nodul rutier cu varianta de ocolire a municipiului Constanţa. La acest tronson lucrează tot Max Boegl şi Astaldi.

Mai mult, la 20 iulie ar trebui să fie gata şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa la standard de autostradă (21,8 kilometri). Centura este construită de spaniolii de la FCC Construccion, în asociere cu italienii de la Astaldi, iar lucrările ar urma să fie finalizate integral la 30 octombrie, potrivit CNADNR.

Cu o lungime de 21,8 kilometri, tronsonul ar trebui să fie deschis circulaţiei la rândul său pe 20 iulie 2012, potrivit anunţurilor făcute recent de Ministerul Transporturilor.