Investitorul Vincent Bollore, unul dintre cei mai mari câştigători din vânzarea de 5 miliarde de euro a Aegis

Autor: Andreea Mindrila 17.07.2012

Investitorul francez Vincent Bollore, preşedintele grupului de advertising Havas, va primi 915 milioane de euro din achiziţia Aegis de către gigantul media japonez din domeniul publicităţii Dentsu. El deţine o participaţie de 26% în cadrul Aegis, fiind cel mai mare acţionar al companiei britanice.

Dentsu a încheiat recent un acord pentru a achiziţiona grupul de advertising Aegis, valoarea tranzacţiei fiind de cinci miliarde de euro. Miliardarul francez în vârstă de 60 de ani a început să deţină acţiuni în compania britanică în urmă cu şapte ani.

În urma acestei tranzacţii, el a obţinut încă un succes prin strategia pentru care este cunoscut – printr-o investiţie strategică într-o companie şi implicare activă obţine câştiguri financiare semnificative, scrie The Wall Street Journal.

“Acesta este încă o tranzacţie reuşită pentru Bollore”, spune Martin Sorrel, CEO al WPP, cel mai mare grup de marketing din lume după nivelul veniturilor.

Bollore Group, un grup de companii cu activităţi variate, de la management portuar în Africa până la producţia de baterii electrice în Franţa, a anunţat că va primi, în urma acestei tranzacţii, 915 milioane euro.

Bollore este cunoscut în Franţa şi nu numai pentru achiziţia de companii neperformante în care ulterior a schimbat strategia iar compania a devenit profitabilă.

Afacerea de familie îşi are începutul în anul 1822, atunci când obiectul de activitate era fabricarea de hârtie subţire pentru ţigări, însă de atunci activităţile s-au diversificat foarte mult, până la un ziar distribuit gratuit şi aparate care printează tichetele de îmbarcare în aeroporturi.

La sfârşitul anilor 1990, Bollore a cumpărat un pachet minoritar de acţiuni în grupul media şi de construcţii Bouygues, o participaţie pe care ulterior a vându-o, obţinând un profit de 250 milioane euro.

De asemenea, a cumpărat şi apoi a vândut participaţii ale băncii de investiţii Lazard şi ale distribuitorului francez de film Pathe SA. În anul 2005 a achiziţionat pachetul de acţiuni în Havas, după excluderea fostului CEO, Alain de Pouzilhac.

Când Bollore a preluat controlul şi a devenit preşedintele grupului de advertising Havas, compania era afundată în datorii şi pierdea clienţi din cauza managementului şi a direcţiei strategice în care se îndrepta. Însă, sub conducerea lui Bollore compania a fost restructurată şi a recâştigat respectul clienţilor.

Bollore a încercat de mai multe ori să obţină un loc în board-ul Aegis, considerând că cele două companii, care la acel moment erau cele mai mari grupuri de advertising ce nu se aflau sub umbrela giganţilor precum Dentsu, WPP sau Omnicom, vor beneficia reciproc de o integrare mai mare. Investitorul francez a încercat să-i convingă pe ceilalţi investitori importanţi ai Aegis că îşi asumă un angajament pe termen lung faţă de companie, însă acţionarii cheie s-au opus şi au votat împotriva preluării controlului board-ului de către Bollore.

Vincent Bollore este gata să reinvestească cele aproximativ 915 milioane euro din participaţia Aegis în cele mai recente pasiuni ale sale, respectiv producţia de baterii pentru maşinile electrice şi deţinerea unui pachet de acţiuni cât mai mare în cadrul Vivendi, gigantul media şi de telecomunicaţii, scrie Financial Times.

Miliardarul francez deţine în Paris o companie care oferă servicii de închiriere a maşinilor electrice, iar în ultimii 15 ani a investit 1,5 miliarde euro pentru a dezvolta un model nou de baterie pentru maşinile electrice.

Bollore controlează deja 3% din acţiunile Vivendi, iar la sfârşitul acestei luni pachetul de acţiuni va ajunge la 5%, după ce se va finaliza vânzarea a două canale TV către Canal Plus, deţinut de Vivendi.