Malacopol, DCS: Mediul rural şi mic urban sunt singurele cu potenţial de creştere

Autor: Adrian Seceleanu 17.07.2012

Digital Cable Systems, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de telecom, va investi în acest an 7 mil. euro, spune Dinu Malacopol, directorul general al companiei.

Digital Cable Systems (DCS), un furnizor de servicii de cablu TV, internet şi telefonie, cu afaceri de 25 mil. euro anul trecut, a înregistrat creşteri ale veniturilor şi ale numărului de abonaţi în prima jumătate a acestui an, în special pe internet şi telefonie, a declarat într-un interviu pentru ZF Dinu Malacopol, directorul general al companiei.

"Atât veniturile, cât şi numărul de abonaţi ai DCS sunt în creştere faţă de începutul anului, în special pe serviciile de internet şi telefonie, unde creşterea este de departe cea mai semnificativă, piaţa cablului fiind oarecum saturată", a spus Malacopol.

"Venitul mediu lunar pe utilizator (ARPU) a evoluat relativ constant, cu o uşoară tendinţă de creştere pentru serviciile de internet şi telefonie", a spus Malacopol fără a oferi detalii.

La sfârşitul lui 2010 DCS avea un număr de 180.000 de abonaţi la servicii de cablu analogic şi digital.

Compania controlată de fondul american de investiţii AIG şi-a continuat achiziţiile în contextul în care preţurile plătite pe abonat au scăzut cu până la 20%. Malacopol nu a oferit detalii despre companiile preluate, dar potrivit unor informaţii de pe piaţă, printre operatorii preluaţi se numără şi unii din judeţul Dâmboviţa.

"Achiziţiile sunt motorul principal de creştere pentru serviciile de cablu analogic; căutăm oportunităţi care vin cu sinergii de operare şi dezvoltare şi dacă preţul cerut este unul corect, adăugăm noi reţele la cea existentă. În ceea ce priveşte preţul plătit per abonat, acesta depinde mult de «sănătatea» achiziţiei, atât din punct de vedere tehnic (reţea, operaţiuni tehnice), cât şi comercial (fidelitate clienţi, operaţiuni comerciale). Tot ceea ce pot să spun este că preţul a scăzut uşor faţă de anul trecut, cu până la 20% pe reţele echivalente." Zona rurală şi a oraşelor mici, în care operează în principal DCS, este afectată în acest moment de contextul economic, dar va fi singurul rezervor de creştere pentru piaţa de cablu, internet şi telefonie, spune Malacopol. "Deşi ne aflăm într-o perioadă dificilă pentru toată lumea - mediul mic urban şi cel rural fiind afectate de şomaj, diminuarea pensiilor şi a ajutoarelor sociale -, consider că aceas­tă zonă este singura ce rezervă un poten­ţial de creştere pe o piaţă care a ajuns la maturitate în marile centre urbane."

Potrivit datelor furnizate de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), la finele anului trecut 2,79 milioane de clienţi ai serviciilor prin cablu se aflau în mediul urban, iar 780.000 de clienţi se aflau în mediul rural.

Conform ANCOM, din 100 de gospodării din mediul rural doar 25 au abonament la cablu, faţă de 71 de gospodării din 100 în mediul urban. Anul trecut numărul de clienţi pentru serviciile de cablu TV a crescut cu 7% la 3,57 milioane de utilizatori, în timp ce numărul de abonaţi la televiziunea prin satelit a scăzut cu 5%, la 2,26 milioane, potrivit datelor furnizate de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

În total, românii au plătit anul trecut 369,5 mil. euro pe servicii de cablu şi satelit TV, cu 2% mai puţin decât în 2010, potrivit ANCOM.

Piaţa de cablu TV va creşte uşor în perioada următoare, stimulată în parte de trecerea clienţilor la această tehnologie în detrimentul satelitului, adaugă Dinu Malacopol. "Piaţa de cablu va creşte nesemnificativ în următoarea perioadă, în special în detrimentul pieţei de satelit, faţă de care are o serie de avantaje atât în ceea ce priveşte tarifele, dar mai ales în ceea ce priveşte latura tehnologică".

În ceea ce priveşte bugetul de investiţii pentru acest an, compania are un buget de 7 mil. euro, a adăugat şeful DCS. "Încă de la începutul anului DCS are un plan bine definit de investiţii de circa 7 milioane de euro, plan care se referă atât la îmbunătăţirea şi dezvoltarea reţelelor existente, cât şi la achiziţionarea de noi reţele. Până acum lucrurile s-au desfăşurat conform acestui plan şi nu vedem niciun motiv pentru care să nu continuăm la fel şi în a doua jumătate a anului".

Cei mai mari jucători de pe piaţa locală de cablu sunt RCS&RDS şi UPC.