Cifră de afaceri de aproape 20 mil. euro pentru Eximtur la şase luni, în creştere cu 18%

Autor: Liviu Iancu 18.07.2012

Activitatea de rezervare-vânzare bilete de avion şi business travel a însumat în primul semestru o cifră de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro, în crestere cu 19%. Numarul de clienţi ai companiei pentru acest segment a depăşit 36.000, cu o valoare medie a vânzărilor pe client de 316 euro, în creştere cu 14% faţă de valoarea medie a anului 2011.

Vânzarea de servicii şi pachete pentru destinaţii externe a depăşit 5,9 milioane de euro, cu 14% mai mult comparativ cu primul semestru din 2011. Numarul de turişti care au călătorit cu Eximtur în destinaţii externe în primele şase luni ale anului 2012 a fost de aproximativ 15.700, iar valoarea medie a pachetului pe turist a urcat cu 5%, la 375 de euro.

Turismul intern a adus agenţiei încasări de 3,7 milioane de euro, la un număr de peste 30.000 de clienţi, în creştere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011. Val oarea medie a pachetului de servicii pe turist a fost de 121 de euro, în creştere cu 9% faţă de valoarea medie a anului trecut.

Din cei 30.852 turişti care au cumpărat bilete pentru vacanţe interne din agenţie în primul semestru al acestui an, aproximativ 26.000 au ales litoralul românesc al Mării Negre.

În topul destinaţiilor externe conduce Bulgaria, cu 2.942 turisti, în creştere cu 23%, Grecia (2.682 turişti, +24%) şi Turcia (2.541 turişti, +4%).

Creşterile înregistrate de Eximtur în primele şase luni ale anului 2012 se datorează şi extinderii reţelei la nivel naţional, care a ajuns la 24 de agenţii, dintre care trei în Bucureşti, plus o agenţie online.

"Ca tendinţe în zona vacanţelor achiziţionate de clienţii noştri se întâmplă ceea ce am intuit ca un specific deja al anilor electorali în România. Creşterea la plecările pe destinaţii externe se calmează, iar românii călătoresc mai mult pe destinaţii interne, îndeosebi pe litoralul românesc. Chiar dacă Eximtur înregistrează creşteri şi la turismul extern de 14%, numărul solicitărilor pentru vacanţele interne a crescut faţă de anul trecut cu peste 20%. Vremea caldă, devalorizarea leului în raport cu euro, care scumpeşte vacanţele externe, şi, mai ales, campaniile electorale, sunt principalele motive ale acestei repoziţionări în trendul circulaţiei turistice a românilor în acest sezon", a declarat agenţiei MEDIAFAX Lucia Morariu, preşedintele şi proprietarul Eximtur.

Ea a explicat că în anii electorali, o mare parte dintre oamenii politici şi familiile acestora, care mergeau destul de des în străinătate, rămân mai mult în ţară. Şi antreprenorii care fac afaceri cu statul pleacă mai puţin, dar şi funcţionarii publici.

Printre principalii concurenţi ai agenţiei se numără Happy Tour, Perfect Tours, Accent Travel, Marshal şi Mareea.