Cele mai neadevărate legende urbane despre 9 branduri americane

Autor: Octavian Calei 21.07.2012

Business Insider demontează zece mituri despre produse americane care au creat probleme companiilor respective în trecut.

Companiile cheltuiesc enorm pentru imaginea lor iar unele dintre ele, precum Coca-Cola, au creat special siteuri unde combat tot felul de mituri despre produsele sau reclamele lor.

Mitul Nr.1: Mountain Dew reduce cantitatea de spermă
 

Nu există nici o dovadă că ingredientul în discuţie, Yellow 5, poate cauza acest lucru.

 
Mitul Nr. 2: Dacă inversezi logo-ul Coca-Cola, se citeşte "Nu Mohamed, nu Mecca" în arabă
 

Ar trebui să scrie "Coca-Cota" pentru ca textul să semene cât de cât cu scrierea arabă. Compania susţine că mulţi clerici şi diverse comisii au studiat imaginea şi nu au descoperit nimic. Coca-Cola a desenat logo-ul în 1886 la Atlanta şi atunci nu aveau nici o legătură cu limba sau cultura arabă.

 

Mitul Nr. 3: Firma de încălţăminte Vans a desenat Steaua lui David pe tălpile pantofilor ca să calci pe simbolul evreilor

Deşi steaua cu şase colţuri apare pe talpa încălţămintelor Vans, Anti-Defamation League, organizaţie non-guvernamentală internaţională care apără drepturile evreilor, a stabilit că designul tălpii Vans nu are nici o legătură cu religia evreilor.
 

Mitul Nr. 4: Băiatul din reclamele Life a murit pentru că a consumat Pop Rocks şi Coca-Cola

John Gilchrist, actorul care a jucat rolul lui Little Mikey în celebrele reclame americane cu cerealele Life lansate în 1972, nu a murit consumând Coca-Cola şi Pop Rocks (bomboane acidulate - n.red.) în acelaşi timp. Zvonul sugerează că bomboanele Pop Rocks se umflă în stomac şi te fac să explodezi. General Mills, compania ce deţine produsul Life, a trebuit să organizeze o campanie naţională pentru a informa oamenii că actorul nu a murit.
 

Mitul Nr. 5: Vechiul logo Proctor&Gamble sugerează legătura companiei cu biserica satanistă. Cele 13 stele reprezintă un verset din Apocalipsa şi numărul 666 apare în barba bătrânului

Compania a indicat că imaginea arată un om care priveşte spre cele 13 stele care simbolizează cele 13 colonii americane din trecut. Proctor&Gamble a dat în judecată compania Amway, producător ce concurează cu P&G pe acelaşi sector de produse, pentru că a răspândit acest zvon. P&G şi-a schimbat în cele din urmă logo-ul.
 

Mitul Nr. 6: Disney ar face orice pentru a se asigura că nimeni nu este declarat mort pe proprietatea lor

În timp ce unii susţin că este politica companiei ca nimeni să nu fie declarat mort la Disney, în realitate, oameni au fost declaraţi morţi pe proprietatea companiei.
 

Mitul Nr. 7: Un oraş japonez şi-a schimbat numele în "Usa" după Al Doilea Război Mondial pentru a-şi putea eticheta produsele "MADE IN USA"

Usa este o localitate din Japonia ce datează din secolul VIII. În plus, produsele de import trebuie să afişeze ţara de origine, nu oraşul, astfel încât acest truc nu ar fi mers pentru japonezi.
 

Mitul Nr. 8: Heinz are 57 de varietăţi

Sticla renumitului ketchup are gravată pe ea cifra 57, însă acest număr nu are nimic de-a face cu numărul de produse fabricate de către companie. Adevărul e, aşa cum recunoaşte fondatorul Henry Heinz, că cinci era numărul lui norocos iar şaptele, al soţiei.
 

Mit 9: Tommy Hilfiger i-a spus lui Oprah că nu-şi doreşte ca negrii şi asiaticii să-i poarte hainele produse de compania sa

Oprah a infirmat acest zvon imediat şi după câţiva ani, atunci când Hilfiger a fost invitat la emisiunea ei, Oprah a început show-ul prin a dezminţi acest mit.