Cheltuielile cu publicitatea îşi revin lent

Autor: Andreea Mindrila 19.07.2012

Cheltuielile totale cu publicitatea au cunoscut, începând cu 2009, o scădere semnificativă determinată de contextul dificil din plan economic. Din cauza crizei financiare care a condus la reducerea consumului, companiile de pe piaţa locală au fost afectate iar acest lucru s-a reflectat în mod direct asupra bugetelor alocate pentru marketing şi comunicare.

Astfel, dacă în 2008, anul de vârf al economiei româneşti, cheltuielile totale cu publicitatea realizate de companii erau de 540 milioane de euro, anul trecut au scăzut cu peste 40% faţă de 2008, până la 309 milioane euro. Faţă de 2010 piaţa de publicitate s-a contractat uşor, cu 2%. Pentru acest an se estimează de asemenea o reducere a valorii totale a pieţei de publicitate, până la 303 milioane euro, potrivit informaţiilor oferite de Media Fact Book, un studiu realizat de agenţia Initiative, parte a grupului de comunicare Lowe.

Contracţia de la an la an a pieţei de publicitate începând cu 2009 este efectul diminuării cheltuielilor cu publicitatea în aproape toate mediile de comunicare (TV, radio, print, outdoor), online-ul fiind singurul care s-a menţinut pe plus în ultimii trei ani.