Ce spun primii şoferi care au mers pe Autostrada Soarelui: Nici nu se compară cu vechiul drum

Autor: Andreea Neferu 22.07.2012

Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari ai companiei de curierat Fan Courier, spune că datorită deschiderii circulaţiei pe tronsoanele Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa de pe Autostrada Soarelui, timpul de parcurs scade cu 20-30 de minute.

"Chiar am mers pe autostradă (autostrada Soarelui - n.red.) şi m-am simţit altfel, se circulă foarte bine şi nu se compară cu vechiul drum", spune Adrian Mihai. În medie, circa 10 maşini Fan Courier circulă pe Autostrada Soarelui zilnic.

Drumul cu maşina către mare, între Bucureşti şi Constanţa, dura în medie circa 2 ore şi jumătate în zilele săptămânii, ajungând până la 4 ore în perioade de vârf, sâmbătă dimineaţă şi duminica după-amiaza. După inaugurarea tronsonului Cernavodă-Medgidia la o bandă pe sens şi a tronsonului Medgidia-Constanţa la două benzi pe fiecare sens, timpul de parcurs al autostrăzii se reduce la o oră şi jumătate-două, în funcţie şi de viteza cu care şoferii circulă.

Cel mai important, noile tronsoane inaugurate ajută la eliminarea blocajelor şi a ambuteiajelor care se formau în special la nodul rutier de la Cernavodă.

"Cel mai bun lucru după inaugurarea noilor tronsoane de autostradă este că nu mai eşti nevoit să treci prin localităţi, să stai la treceri de pietoni, să fereşti biciclişti sau căruţe. Am plecat joi seara şi m-am întors sâmbătă noaptea. Dacă înainte ajungeai la Eforie în trei ore şi jumătate pentru 280 km, acum faci în jur de 2 ore, pentru 210 kilometri, iar asta pentru că ai o limită de viteză mai generoasă, de 130 km/h", spune Corina, 23 de ani, studentă.

Autostrada Soarelui nu este finalizată în totalitate, pentru că pe Cernavodă-Medgidia se poate circula doar pe câte o bandă pe sens, însă inaugurarea de la finalul acestei săptămâni are o importanţă deosebită, pentru că această şosea facilitează drumul către mare pentru turişti, dar şi transportul de marfă între Portul Constanţa şi Capitală.

Deşi termenul contractual de finalizare integrală a tronsonului Cernavodă-Medgidia este 4 ianuarie 2013, constructorii, nemţii de la Max Boegl şi italienii de la Astaldi şi-au asumat ca termen de finalizare luna noiembrie, cu două luni mai devreme.

Autostrada Soarelui este un proiect care datează încă din perioada lui Ceauşescu. Primul tronson, Feteşti-Cernavodă, a fost dat în folosinţă în 1987, iar celelalte abia în anii 2000: Bucureşti-Fundulea-Drajna în 2004 şi Drajna-Feteşti în 2007.