166 de maşini de peste 100.000 de euro s-au vândut în S1

Autor: Bogdan Alecu 23.07.2012

Vânzările de maşini de lux, cu preţuri de peste 100.000 de euro, au înregistrat o creştere de 10% în prima jumătate a acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, până la 166 de maşini, conform unei analize a ZF pe baza statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Piaţa auto totală a înregistrat în acelaşi interval de timp o scădere de 16%, preţul mediu al unei maşini fiind de circa 12.000-15.000 de euro.

Segmentul limuzinelor de lux a înregistrat pentru prima dată în ultimii doi ani o scădere a vânzărilor, de 13% faţă de prima jumătate a anului trecut, la 11 de unităţi, singurele limuzine cu vânzări în creştere fiind Porsche Panamera, care aproape şi-a dublat vânzările la 13 unităţi, dar şi VW Phaeton cu două. Din top zece cele mai mari creşteri de vânzări în prima jumătate a acestui an, trei sunt mărci de lux, Maserati înregistrând şi cea mai mare creştere, de 300%, de la o singură maşină în S1 2011, la patru în acest an. Jaguar şi-a triplat vânzările la peste 31 de unităţi, în timp ce Porsche a urcat cu 51% la 77 de maşini, apropiindu-se de nivelul de 84 de maşini vândute în prima jumătate a anului 2007.

Citiţi materialul integral pe www.zfcorporate.ro

Piaţa auto a scăzut cu 16% în primul semestru, dar mărcile de lux au crescut