Cum vi s-a părut noua autostradă? Noile tronsoane deschise pe Autostrada Soarelui nu au rezolvat problema traficului “bară la bară” din perioadele de vârf.

Autor: Andreea Neferu 23.07.2012

Inaugurarea tronsonului Cernavodă-Medgidia la o bandă pe sens şi a tronsonului Medgidia-Constanţa la două benzi pe sens nu a rezolvat problemele cu traficul în perioadele de vârf: sâmbătă dimineaţa sau duminică după-amiaza şi seara.

Ieri seară, şoferii care s-au întors în Bucureşti au mers chiar şi câte patru-cinci ore din staţiuni precum Neptun până în Capitală.

“Duminică, Neptun-Agigea – 1 oră, Agigea-Bucureşti – 5 ore. Pe noul tronson s-a stat bară la bară, am văzut vreo 3 accidente”, spune Gigi, unul dintre cititorii ZF. La rândul său, un alt cititor, Noc, afirmă: “Duminică seară, (am mers – n.red.) 26 km bară la bară până în punctul unde se trece de la o bandă la două benzi, dinspre Constanţa spre Bucureşti”.

“Duminică am făcut 5 ore între Eforie şi Bucureşti! 30 km bară la bară (la propriu) de la Murfatlar la Cernavodă. Nu este niciun exit de pe acest drum al morţii. Am stat ca viermii în maşini!”, spune şi Bogdan.

Drumul cu maşina către mare, între Bucureşti şi Constanţa, dura în medie circa 2 ore şi jumătate în zilele săptămânii, ajungând până la 4-5 ore în perioade de vârf, sâmbătă dimineaţă şi duminica după-amiaza. După inaugurarea tronsonului Cernavodă-Medgidia la o bandă pe sens şi a tronsonului Medgidia-Constanţa la două benzi pe fiecare sens, timpul de parcurs al autostrăzii se reduce la o oră şi jumătate-două, dar numai în perioade în care traficul nu este mare. În continuare, rămân probleme în special sâmbăta dimineaţă şi duminică seara, iar principalele “gâtuiri” ale traficului sunt în punctele în care se face trecerea de la autostrada cu două benzi la autostrada cu o bandă, adică la Cernavodă şi la Medgidia.