Maurice Levy, preşedintele Publicis, se pregăteşte pentru numirea succesorului său la conducerea companiei

Autor: Andreea Mindrila 23.07.2012

Maurice Levy, preşedintele şi CEO-ul Publicis, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, se pregăteşte pentru numirea succesorului său în luna septembrie, punând astfel capăt unei cariere de peste 40 de ani în cadrul grupului de comunicare şi relaţii publice, scrie Financial Times.

“În septembrie board-ul va începe acest proces”, a declarat Maurice Levy, 70 de ani, pentru Financial Times, sugerând că are un candidat preferat din interiorul companiei pentru a prelua conducerea grupului înfiinţat de către Marcel Bleustein-Blanchet în 1926.

Levy, care conduce Publicis din anul 1987, a fost preşedinte într-o perioadă în care business-ul companiei a crescut substanţial, devenind unul dintre primele trei grupuri de advertising din lume după veniturile obţinute.

Creşterea a fost determinată în principal de achiziţionarea altor agenţii, cele mai importante fiind preluarea Saatchi&Saatchi în 2000 şi a agenţiei de publicitate pe Internet Digitas, cinci ani mai târziu.

Levy nu a evitat însă controversele, fiind recent în centrul atenţiei pentru primirea unor bonusuri cumulate în valoare de 16 milioane de euro.

Cel mai probabil candidat care va prelua funcţia deţinută de Levy şi va deveni al treilea preşedinte al Publicis în istoria de 86 de ani a grupului este directorul operaţional al companiei, Jean-Yves Naouri.

Într-un interviu acordat pentru Financial Times, Levy spunea că Naouri se află în “mod clar în avantaj pentru a câştiga această funcţie”.

Şansele lui Naouri de a deveni preşedintele Publicis, potrivit analiştilor, au fost consolidate de cele mai recente rezultate anunţate de companie. Aceste rezultate au arătat că un proiect cu care a fost însărcinat şi care presupunea eficientizarea operaţiunilor de back-office de finanţare şi achiziţii a început să aibă efecte vizibile. Naouri a condus de asemenea şi Project Horizon, un proiect menit să consolideze expertiza digitală a companiei şi să contribuie la poziţionarea acesteia pe pieţele emergente. Veniturile din digital reprezintă în prezent aproximativ o treime din veniturile totale ale Publicis, acesta fiind unul dintre cele mai mari procente deţinute de digital din veniturile totale ale principalelor grupuri de comunicare.

În primul semestru veniturile companiei au fost de 3,08 miliarde euro. Profitul brut obţinut în aceeaşi perioană a fost de 384 milioane euro, în creştere cu 19,6% comparativ cu anul trecut. Câştigul pe acţiune a fost de 1,28 euro, cu 25% mai mare faţă de 2011. Levi a anunţat că estimează o creştere a cheltuielilor cu publicitatea în perioadă Jocurilor Olimpice, în special pe partea de TV şi digital.

Printre ceilalţi candidaţi pentru ocuparea funcţiei lui Levy s-ar putea număra Arthur Sadoun, managing director al Publicis Worldwide şi Simon Badinter, nepotul fondatorului companiei şi preşedintele Media & Regies Europe, agenţia de media buying a Publicis.

Decizia finală însă i-ar putea aparţine lui Elisabeth Badinter, fiica fondatorului Publicis şi cel mai important acţionar al grupului.