Kludi România: Piaţa de instalaţii sanitare va reveni pe creştere abia în 2013

Autor: Andreea Neferu 23.07.2012

Subsidiara din România a producătorului german de bate­rii de lux pentru baie şi bucătărie Kludi estimează că piaţa locală a instalaţiilor sanitare (baterii de baie şi bucătărie şi sisteme de duş) ar putea cunoaşte un reviriment de 5% în volum abia în 2013.

 

"Estimările pentru piaţa autohtonă de instalaţii sanitare pentru anul în curs sunt similare cu cele din 2011 (adică o stag­nare a pieţei - n.red.)", spune Florin Barabaş, managing director al Kludi România. Potrivit acestuia în perioada 2009-2011 piaţa de profil a înregistrat un regres de 33% în volum. Ca valoare, piaţa de baterii de baie şi bucătărie s-a ridicat anul trecut la circa 16 milioane de euro, în timp ce piaţa de sisteme de duş a atins o valoare de 3,5 milioane de euro, potrivit estimărilor companiei.

 

"Piaţa bateriilor sani­ta­re premium din România con­tinuă să evo­lueze, tot mai mulţi ro­mâni optând pen­tru soluţii cu va­loare adă­u­­gată mare", mai spune Barabaş.

 

În acest context, compania pre­conizează că segmentul de produse premium va creşte de la 19% în 2011 la 21% anul aces­ta din totalul vânzărilor în vo­lum de pe piaţa bateriilor sanitare.

 

Compania a avut în primul se­mestru o cifră de afaceri de circa 3,8 milioane de lei (864.000 de euro la un curs me­diu de 4,4 lei/euro), în creştere cu circa 9,5% faţă de aceeaşi pe­rioadă a anului trecut.

 

"Criza economică a schim­bat comportamentul consuma­to­­ru­lui, acesta optând pentru pro­duse care reprezintă o in­ves­tiţie mai bună pe termen lung. Kludi a avut de câştigat de pe urma aces­tui shift", spune Ba­ra­baş. De altfel, vânzările de produse smart luxury (produse multi­funcţionale, cu un design pretenţios, dar disponibile la pre­ţuri accesibile) ale Kludi România, care ge­ne­rează aproape ju­mă­tate din cifra de afaceri a companiei, au cres­cut cu circa 25% în primele şase luni ale anului.

"Ne-am fi aştep­tat la revitalizarea unor proiecte noi în acest an în sectorul imo­biliar, dar potrivit rezultatelor noastre majoritatea vânzărilor s-au dus către proiectele de renovare", mai spune Barabaş.

 

Kludi România şi-a crescut anul trecut numărul punctelor de vânzare (magazine tradiţionale şi reţele do-it-yourself) până la 325 de unităţi, un plus de 54 de unităţi faţă de anul 2010. Barabaş se aşteaptă ca vânzările prin reţelele do-it yourself să crească de la o pondere de 4,5% din totalul businessului Kludi România în 2011 la circa 15% în 2011. Produsele companiei sunt prezent în re­ţe­le precum Bricostore, Mr Bricolage, Leroy Merlin sau Bau­max.

"Suntem în negocieri şi cu alţi jucători importanţi", spune Barabaş. Kludi a avut anul trecut o cifră de afaceri de 6,9 mil. lei (1,6 mil. euro), potrivit Ministerului de Finanţe. "Estimarea cifrei de afaceri până la final de an rămâne rezer­va­tă: o creştere între 0 şi 5% în 2012 versus 2011", explică Barabaş.

 

Compania are în prezent o echipă formată din 7 angajaţi, care se concentrează exclusiv pe marketing şi vânzări. Kludi a livrat produse pentru o serie de proiecte, aşa cum este clădirea de birouri Sky Tower din Capitală, hotelul JW Marriott sau InterContinental tot din Capitală, Ambasada Canadei, Spitalul Colţea, uzina Ford Craiova sau complexul rezi­den­ţial Stejarii.

 

Pe piaţa locală, compania concurează cu jucători precum Hansgrohe, Grohe sau Roca.