News Corp şi AT&T investesc într-un program educaţional pe tablete

Autor: Andreea Mindrila 24.07.2012

Grupul media News Corp şi AT&T, una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii din SUA, au format un parteneriat pentru a oferi un program de învăţământ copiilor şi elevilor prin intermediul tabletelor, acesta presupunând şi noi modalităţi de evaluare.

Cele două companii vor dezvolta un program de învăţământ interactiv menit să îmbunătăţească sistemul educaţional din şcolile din SUA, programul pilot urmând să fie implementat odată cu începerea noului an şcolar, scrie The Wall Street Journal.

Grupul media a investit 360 milioane dolari la sfârşitul anului 2010 pentru a achiziţiona 90% din Wireless Generation, o companie de tehnologie educaţională care produce instrumente online de evaluare a elevilor. In urma unui proces de rebranding, Wireless Generation va deveni Amplify.

Noul program este destinat mai degrabă elevilor decât profesorilor. Joel Klein, vice-preşedinte executiv al News Corp, care se ocupă de Amplify, spune că este esenţial ca elevii să aibă acces la această platformă atât în şcoală, cât şi atunci când iau tableta acasă. Joel Klein a fost secretar al departamentului de educaţie din New York înainte de a se alătura News Corp în 2011.

Piaţa de e-learning din SUA pentru copiii de grădiniţă şi elevi este estimată în prezent la 5,4 miliarde dolari, o fracţiune din sumele cheltuite pentru materialele educaţionale tradiţionale precum manualele, însă ritmul de creştere al pieţei digitale este de aproximativ 20% pe an, potrivit lui Michael Horn de la Innosight Institute, o organizaţie non-profit.

Klein spune că News Corp este în discuţii cu producătorii de tablete, iar software-ul va fi disponibil pentru mai multe device-uri şi sisteme de operare. El a refuzat să menţioneze ce sumă va aloca Amplify pentru acest program, dar a spus că divizia de educaţie a News Corp a realizat anul trecut investiţii de aproximativ 70 milioane dolari.