2.200 de români lasă zilnic 9.000 de euro pe croissante şi baghete în brutăriile Paul
Lanţul de brutării Paul va deschide în acest an cel puţin o nouă locaţie într-o zonă stradală din Capitală, urmând a ajunge astfel la un total de cinci unităţi, toate în Bucureşti.
"Planul nostru de dezvoltare cuprinde cel puţin o locaţie nouă în 2012, aceasta urmând a fi tot în Bucureşti. Locaţiile pe care le deţinem în prezent, atât cele stradale, cât şi cele din centre comerciale, au rezultate bune, însă noi am decis ca următoarea locaţie să fie stradală", a spus Mark Hilton, britanicul care a preluat la începutul acestui an conducerea operaţiunilor locale ale lanţurilor de restaurante şi brutării Paul, Cinnabon, KFC, Pizza Hut şi PHD.
Lanţul Paul a intrat pe piaţa locală în urmă cu circa trei ani şi jumătate când a fost deschisă brutăria din Băneasa Shopping City. La scurt timp după, a fost inaugurată locaţia stradală din zona Dorobanţi. În aprilie 2010 brandul s-a extins în centrul comercial AFI Palace Cotroceni, iar în decembrie 2011 a fost deschisă cea de a patra locaţie în zona Universitate.
"Dintre cele patru brutării, în acest an cele mai bune rezultate din punctul de vedere al vânzărilor le-a avut locaţia din Băneasa Shopping City", spune Hilton.
Anul trecut compania Moulin D'or care operează brutăriile Paul a avut o cifră de afaceri netă de 3,3 mil. euro, în creştere cu 22% comparativ cu 2010. În 2011 a fost deschisă o singură brutărie la finele anului, astfel că vânzările fiecăreia dintre cele trei locaţii anterior deschise pot fi estimate la 1,1 mil. euro pe an sau 3.000 de euro pe zi. Brutăriile Paul se adresează în principal clienţilor cu venituri medii şi peste medie, iar veniturile de 3.000 de euro/zi pe fiecare unitate sunt comparabile cu cele ale unui restaurant din Capitală.
În ceea ce priveşte profitul, lanţul a terminat anul trecut cu un profit de jumătate de milion de euro, în creştere cu circa 47% comparativ cu 2010. "Pentru 2012 estimăm o cifră de afaceri de 3,8 mil. euro", spune Mark Hilton.
Odată cu deschiderea unei noi locaţii în acest an şi cu maturizarea brutăriei deschise în decembrie 2011 la Universitate, ar putea creşte nu doar cifra de afaceri, ci şi numărul de clienţi al brutăriilor. În prezent circa 2.200 de clienţi vin zilnic la Paul, fiecare lăsând la casă circa 4 euro, potrivit calculelor ZF.
"Printre cele mai bine vândute produse putem aminti preparatele tradiţionale Paul - croissant, baguette, gourmandize, macarons. Printre preferinţele culinare ale clienţilor noştri se regăsesc şi salatele şi sandwich-urile", explică el.
Potrivit ultimelor date deţinute de ZF, produsele Paul sunt realizate în România, fiecare brutărie având o bucătărie proprie, însă materiile prime sunt aduse din Franţa.
Pe piaţa de panificaţie mai activează, pe lângă brutăriile locale, şi jucători precum French Bakery, Rue de Pain şi Boutique du Pain. Piaţa locală de pâine este estimată la 1 mld. euro.
Franciza pentru brutăriile Paul este adusă pe piaţă de omul de afaceri Gabriel Popoviciu prin intermediul firmei Tatika Investment prin care el controlează mai multe businessuri din domeniul restaurantelor, precum KFC, Pizza Hut şi Cinnabon.