2.200 de români lasă zilnic 9.000 de euro pe croissante şi baghete în brutăriile Paul

Autor: Cristina Rosca 24.07.2012

Lanţul de brutării Paul va deschide în acest an cel puţin o nouă locaţie într-o zonă stradală din Capitală, urmând a ajunge astfel la un total de cinci unităţi, toate în Bucureşti.

"Planul nostru de dezvoltare cuprin­de cel puţin o locaţie nouă în 2012, aceas­ta urmând a fi tot în Bucureşti. Lo­caţiile pe care le deţinem în prezent, atât cele stradale, cât şi cele din centre co­mer­ciale, au rezultate bune, însă noi am de­cis ca următoarea locaţie să fie stra­dală", a spus Mark Hilton, britanicul ca­re a preluat la începutul acestui an con­­du­cerea operaţiunilor locale ale lan­ţu­rilor de restaurante şi brutării Paul, Cin­nabon, KFC, Pizza Hut şi PHD.

Lanţul Paul a intrat pe pia­ţa locală în urmă cu circa trei ani şi ju­mă­tate când a fost des­chisă bru­­tă­ria din Bănea­sa Shop­­ping City. La scurt timp după, a fost inau­­gurată loca­ţia stra­da­lă din zona Do­ro­banţi. În aprilie 2010 bran­­dul s-a extins în cen­trul comer­cial AFI Pa­lace Cotro­ce­ni, iar în de­cem­­brie 2011 a fost des­chisă cea de a pa­tra lo­ca­­ţie în zona Universitate.

"Dintre cele pa­tru bru­­tării, în acest an cele mai bu­ne re­zultate din punc­­tul de vedere al vân­ză­­ri­­lor le-a avut loca­ţia din Băneasa Shop­ping City", spune Hilton.

Anul trecut com­­pa­­nia Moulin D'or ca­re ope­rea­ză brută­ri­ile Paul a avut o cifră de afaceri netă de 3,3 mil. euro, în creştere cu 22% com­pa­rativ cu 2010. În 2011 a fost deschisă o singură brutărie la finele anului, astfel că vânzările fiecăreia dintre cele trei locaţii anterior deschise pot fi estimate la 1,1 mil. euro pe an sau 3.000 de euro pe zi. Brutăriile Paul se adresează în principal clienţilor cu venituri medii şi peste medie, iar veniturile de 3.000 de euro/zi pe fiecare unitate sunt comparabile cu cele ale unui restaurant din Capitală.

În ceea ce priveşte profitul, lanţul a terminat anul trecut cu un profit de jumătate de milion de euro, în creştere cu circa 47% comparativ cu 2010. "Pentru 2012 estimăm o cifră de afaceri de 3,8 mil. euro", spune Mark Hilton.

Odată cu deschiderea unei noi locaţii în acest an şi cu maturizarea brutăriei deschise în decembrie 2011 la Uni­ver­sitate, ar putea creşte nu doar cifra de afaceri, ci şi numărul de clienţi al bru­tă­riilor. În pre­zent circa 2.200 de cli­enţi vin zil­nic la Paul, fie­care lă­sând la casă circa 4 eu­ro, potrivit cal­culelor ZF.

"Printre cele mai bine vândute produse pu­tem aminti prepara­te­le tra­di­ţionale Paul - crois­sant, baguette, gour­­man­dize, macarons. Printre prefe­rinţele culinare ale cli­enţilor noştri se regăsesc şi salatele şi sandwich-urile", explică el.

Potrivit ultimelor date deţinute de ZF, produsele Paul sunt realizate în România, fiecare brutărie având o bu­că­tărie pro­prie, însă materiile prime sunt aduse din Franţa.

Pe piaţa de panificaţie mai ac­ti­vează, pe lângă brutăriile locale, şi jucă­tori precum French Bakery, Rue de Pain şi Boutique du Pain. Piaţa locală de pâine este estimată la 1 mld. euro.

Franciza pentru brutăriile Paul este adusă pe piaţă de omul de afaceri Gabriel Popoviciu prin intermediul firmei Tatika Investment prin care el con­trolează mai multe businessuri din domeniul restaurantelor, precum KFC, Pizza Hut şi Cinnabon.