După Aegis, japonezii de la Dentsu mai au în plan şi alte achiziţii

Autor: Andreea Mindrila 25.07.2012

Gigantul japonez de advertising Dentsu a anunţat că după achiziţia companiei britanice de publicitate Aegis pentru suma de cinci miliarde de dolari, achiziţiile în străinătate rămân o opţiune pentru extinderea business-ului în afara pieţei locale.

Preşedintele şi CEO-ul Dentsu, Tadashi Ishii, spune că este puţin probabil ca următoarele achiziţii să fie comparabile din punct de vedere al valorii cu cea a Aegis, una dintre cele mai importante tranzacţii din istoria industriei globale de advertising, scrie The Wall Street Journal.

Compania japoneză va pune mai mult accentul pe achiziţia unor agenţii de advertising mai mici pentru a se extinde pe pieţele emergente unde ritmul de creştere economică este mai accentuat sau pe achiziţia de know-how în domenii cheie precum marketingul digital. Compania şi-a propus de asemenea să recruteze oameni talentaţi în tehnologia digitală, spune CEO-ul Dentsu.

“Achiziţiile vor rămâne unul dintre instrumentele prin care vom continua să furnizăm servicii de calitate clienţilor noştri. Suntem interesaţi să dezvoltăm marketingul digital pentru a ne extinde şi pe pieţele emergente din Asia”.

La începutul acestei luni Dentsu, care obţine 90% din cifra de afaceri în Japonia, a fost de acord să cumpere firma britanică de media buying Aegis pentru 4,9 miliarde dolari, ca parte a strategiei de a se extinde pe pieţe mult mai active. În urma acestei achiziţii Dentsu este a cincea companie de advertisind din lume, potrivit anunţului companiei japoneze.Totuşi, Ishii admite că firma pe care o conduce este puţin vizibilă pe pieţele din afara Japoniei, în special în SUA şi în Europa.

“Baza noastră de servicii nu este suficientă pentru clienţi la nivel global. Acesta este motivul pentru care Dentsu este atât de puţin cunoscută în afara graniţelor şi tocmai aceasta este provocarea pentru viitor. Fară îndoială vom lucra într-un mediu dur, dar cred că putem folosi o parte din know-how-ul nostru în acele ţări”, spune Ishii.

Deşi Ishii a refuzat să ofere detalii despre modul în care compania intenţionează să păstreze cei mai buni angajaţi ai Aegis – o provocare post-achiziţie majoră pentru cele mai multe companii japoneze, el declară că accentul se va pune pe managemenul britanic, şi nu pe un control strict exercitat din Tokyo.