Saatchi & Saatchi PR: Companiile au înţeles că în criză strategia de comunicare este importantă

Autor: Andreea Mindrila 26.07.2012

Prima jumătate a acestui an a adus creşterea portofoliului de clienţi dar şi extinderea echipei şi a serviciilor oferite de Saatchi & Saatchi PR, agenţia de PR a grupului de comunicare Centrade Saatchi & Saatchi.

"Consolidarea expertizei a fost obiectivul principal pentru prima parte a anului. Am crescut portofoliul de clienţi şi am extins echipa cu specialişti cu expertiză pe toate componentele comunicării de criză. De asemenea, ne-am extins serviciile în zona de social-media, componentă a comunicării ce a înregistrat un boom în ultimii doi ani", spune Larisa Petrini, managing director Saatchi & Saatchi PR.

Business-ul agenţiei în primele şase luni a avut acelaşi trend ca şi anul trecut, când strategia de business şi proiectele implementate au generat o creştere a cifrei de afaceri de 40% comparativ cu 2010, peste estimările iniţiale.
Cifra de afaceri obţinută de Saatchi & Saatchi PR în 2011 a fost de 2,9 milioane lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Piaţa de relaţii publice (PR) a avut anul trecut un trend ascendent şi a continuat să crească şi în primele luni ale lui 2012.

 

Comunicarea este importantă

"Cel mai mare avans l-am înregistrat în a doua parte a anului, când au fost implementate mai multe proiecte noi sau în completarea celor existente".

Deşi criza economică şi financiară izbucnită în 2009 a determinat companiile să-şi reducă bugetele alocate pentru marketing şi comunicare, Larisa Petrini spune că un semnal îmbucurător pe care l-a primit din piată este că în toată această perioadă companiile au înţeles că strategia de comunicare este o componentă importantă a strategiei de business în ansamblu, şi că o imagine pozitivă construită într-o lungă perioadă de timp poate dispărea foarte rapid, pe fondul unui context economic dificil şi al unei stabilităţi economice fragile.

"Am observat că tot mai multe companii se preocupă de includerea în strategiile de comunicare a componentelor de crisis management, ceea ce indică o maturizare a percepţiei despre companiile de comunicare şi relaţii publice".

În privinţa business-ului, Saatchi & Saatchi PR şi-a extins atât portofoliul de clienţi prin new business (clienţi noi), cât şi tipurile de servicii şi de proiecte implementate pentru clienţii noi sau deja existenţi.

"Suntem o agenţie cu expertiză în implementarea de strategii de consolidare în sectoare precum cel financiar-bancar, farmaceutic, real-estate sau retail şi fashion. Fără a nominaliza în mod concret companiile pentru care Saatchi & Saatchi PR oferă consultanţă pentru managementul situaţiilor de criză, din motive lesne de înţeles, putem menţiona însă branduri din portofoliul recent, printre care: Rafael & Sons, AFI Palace Cotroceni, Roman Copper Corp., Alpha Bank, AXA, Lee Cooper, Franke, Şcoala Americană Internaţională din Bucureşti, Gealan, Pinum, Comisia Europeană, Junior Achievement România".

Agenţia îşi câştigă clienţii în urma pitch-urilor la care participă, dar şi ca urmare a recomandărilor făcute de clienţi sau foşti clienţi ai companiei.

Obiectiv: creşterea cifrei de afaceri cu 20%


În termeni de business, Saatchi & Saatchi PR şi-a propus ca în acest an să obţină o creştere a cifrei de afaceri de 20%, ca urmare a investiţiilor efectuate, aducerea de noi specialişti în echipă şi extinderea domeniilor pe care activează.

"Obiectivul de business pe care ni l-am setat pe termen lung este creşterea organică a afacerilor, astfel că toate acţiunile pe care le întreprindem merg în această direcţie. Pentru 2012 obiectivul este creşterea prudentă, realistă. Estimările noastre sunt de plus 20% la cifra de afaceri, printr-un efort al echipei direcţionat deopotrivă către new-business cât şi implementarea de proiecte noi pentru clienţii din portofoliu", spune Larisa Petrini.

Principala tendinţă - comunicarea interactivă şi personalizată

Ea este de părere că pentru industria comunicării criza a setat deja o tendinţă, aceea că toate companiile aşteaptă de la expertul în comunicare un volum de muncă în creştere şi o echipă integrată de experţi specializaţi.

Companiile au început să ruleze bugetele de comunicare, pentru că, spune reprezentanta Saatchi & Saatchi PR, tot mai mulţi clienţi înţeleg că în situaţii de criză, aşa cum este cea pe care o traversăm, este optim pentru companie să-şi reorganizeze activitatea şi să comunice în consecinţă aceste schimbări.

La nivel de tendinţe identificate pe piaţă, Larisa Petrini mai crede că industria comunicării evoluează în acelaşi ritm cu tehnologia şi informaţia.

"Toate grupurile mari de comunicare vorbesc despre comunicarea interactivă şi customizată (personalizată), ca fiind principala tendinţă în perioada imediat următoare. Componenta de digital este însă definitorie pentru orice strategie de comunicare".

De asemenea, mai spune că evoluţiile economice mondiale actuale generează pentru specialiştii în comunicare tot mai multe provocări în ceea ce priveşte managementul situaţiilor de criză, din ce în ce mai nişate.