Francezii de la Lafarge şi-au crescut vânzările de ciment cu peste 6% în primul semestru
Grupul francez Lafarge şi-a majorat vânzările de ciment de pe piaţa locală cu circa 6,4% în primele şase luni ale anului, potrivit raportului semestrial publicat pe site-ul companiei. Creşterea în volum a livrărilor de ciment a fost similară celei valorice.
"România a înregistrat volume în creştere în toate operaţiunile (ciment, betoane, agregate - n. red.). Vânzările în volum pe segmentul de ciment au crescut cu 6%", se arată în raportul pe primul semestru al francezilor de la Lafarge.
Rezultatele pentru primele şase luni vin în contextul în care Lafarge estimează că piaţa locală a cimentului va creşte în volum cu 2 până la 5 procente în acest an. Producţia locală de ciment, care include atât livrările pe plan naţional, cât şi exporturile, a crescut anul trecut cu circa 10%, până la 7,6 milioane de tone, potrivit patronatului din industria cimentului CIROM. 2011 a fost primul an de creştere, după ce în 2009 şi 2010 producţia aproape s-a înjumătăţit, piaţa cimentului fiind impulsionată anul trecut de reluarea proiectelor de infrastructură.
Ciment de milioane
În valoare, piaţa cimentului s-a ridicat anul trecut la circa 600-700 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor existente din piaţă.
Lafarge nu a răspuns până la închiderea ediţiei la solicitarea ZF cu privire la motivele care au stat la baza creşterii vânzărilor de ciment în primul semestru.
Vânzările Lafarge la nivelul Europei Centrale şi de Est s-au ridicat la circa 561 de milioane de euro în primele şase luni ale anului, cifră similară celei înregistrate în primul semestru din 2011.
"Condiţiile economice rămân pline de provocări pentru cea mai mare parte a statelor lumii, astfel că ne menţinem prudenţi privind activitatea de anul acesta. Dar chiar şi într-un mediu în care creşterea în volum va fi mai mică, acţiunile noastre în direcţia creşterii vânzărilor şi a îmbunătăţirii profitabilităţii au dus la un al treilea trimestru consecutiv de rezultate pozitive", a declarat Bruno Lafont, director executiv al grupului Lafarge.
Investiţii de 700 mil. euro
Francezii deţin în prezent două fabrici de ciment la Hoghiz (judeţul Braşov) şi Medgidia, precum şi o staţie de măcinare la Târgu-Jiu, în care au investit circa 700 de milioane de euro.
Lafarge Ciment a fost anul trecut cel mai profitabil jucător din industria locală a cimentului, cu un profit net de 42,5 milioane de euro la o cifră de afaceri de peste 180 de milioane de euro. Cu toate acestea, marja a scăzut considerabil comparativ cu anii anteriori. Dacă în 2010 se ridica la aproape 33%, anul trecut a ajuns la circa 24%. De altfel, Lafarge Ciment a contribuit cu circa 7% la profitul net total al grupului francez, deşi vânzările au reprezentat doar puţin peste 1% din afacerile totale ale multinaţionalei din Hexagon, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului şi din raportul anual al grupului.
Cele trei divizii locale ale marilor producători de ciment Lafarge, Holcim şi HeidelbergCement au adus în ultimii cinci ani companiilor-mamă profituri cumulate de peste 900 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor şi Registrul Comerţului.
Anul 2011 a fost primul an de după declanşarea crizei în care vânzările cimentiştilor au reuşit să revină pe creştere, cu toate că acest avans nu a fost unul spectaculos.