Francezii de la Lafarge şi-au crescut vânzările de ciment cu peste 6% în primul semestru

Autor: Andreea Neferu 30.07.2012

Grupul francez Lafarge şi-a majorat vân­zările de ciment de pe piaţa locală cu circa 6,4% în primele şase luni ale anului, po­trivit raportului semestrial publicat pe site-ul companiei. Creşterea în volum a li­vră­rilor de ciment a fost similară celei valorice.

 

"România a înregis­trat volume în creş­tere în toa­te operaţiunile (ciment, be­toa­ne, agre­gate - n. red.). Vânzările în volum pe seg­mentul de ciment au crescut cu 6%", se ara­tă în raportul pe primul semes­tru al fran­cezilor de la Lafarge.

 

Rezultatele pentru primele şase luni vin în contextul în care Lafarge estimează că pia­ţa locală a cimentului va creşte în volum cu 2 până la 5 procente în acest an. Producţia lo­ca­lă de ciment, care include atât livrările pe plan naţional, cât şi exporturile, a crescut anul trecut cu circa 10%, până la 7,6 mi­lioa­ne de tone, potrivit patronatului din in­dus­tria cimentului CIROM. 2011 a fost pri­mul an de creştere, după ce în 2009 şi 2010 pro­duc­ţia aproape s-a înjumătăţit, piaţa cimen­tului fiind impulsionată anul trecut de relua­rea proiectelor de infrastructură.

 

 

Ciment de milioane

 

În valoare, piaţa ci­men­tului s-a ridicat anul tre­cut la circa 600-700 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza date­lor exis­tente din piaţă.

 

Lafarge nu a răspuns până la închi­derea ediţiei la solicitarea ZF cu privire la motivele care au stat la ba­za creşterii vânzărilor de ci­ment în primul semestru.

 

Vânzările Lafarge la nivelul Europei Cen­trale şi de Est s-au ridicat la circa 561 de mi­lioa­ne de euro în primele şase luni ale anu­lui, cifră similară celei înregis­trate în primul semestru din 2011.

 

"Condiţiile economice rămân pline de pro­vocări pentru cea mai mare parte a state­lor lumii, astfel că ne menţinem prudenţi privind activitatea de anul acesta. Dar chiar şi într-un mediu în care creşterea în volum va fi mai mică, acţiunile noastre în direcţia creş­te­rii vânzărilor şi a îmbunătăţirii profita­bi­lităţii au dus la un al treilea trimestru consecutiv de rezultate pozitive", a declarat Bruno Lafont, director executiv al grupului Lafarge.

 

Investiţii de 700 mil. euro

 

Francezii deţin în prezent două fabrici de ciment la Hoghiz (judeţul Braşov) şi Med­gidia, precum şi o staţie de măcinare la Târgu-Jiu, în care au investit circa 700 de milioane de euro.

 

Lafarge Ciment a fost anul trecut cel mai profitabil jucător din industria locală a ci­mentului, cu un profit net de 42,5 milioane de euro la o cifră de afaceri de peste 180 de milioane de euro. Cu toate acestea, marja a scăzut considerabil comparativ cu anii an­teriori. Dacă în 2010 se ridica la aproape 33%, anul trecut a ajuns la circa 24%. De altfel, Lafarge Ciment a contribuit cu circa 7% la profitul net total al grupului fran­cez, deşi vânzările au reprezentat doar puţin peste 1% din afacerile totale ale multina­ţionalei din Hexagon, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Co­merţului şi din rapor­tul anual al grupului.

 

Cele trei divi­zii locale ale ma­rilor pro­ducă­tori de ciment Lafarge, Holcim şi Heidel­bergCement au adus în ultimii cinci ani companiilor-mamă profituri cumulate de peste 900 de milioane de euro, potrivit cal­culelor ZF pe baza datelor de la Minis­terul Finanţelor şi Registrul Comerţului.

 

Anul 2011 a fost primul an de după declan­şarea crizei în care vânzările ci­men­tiş­tilor au reuşit să revină pe creştere, cu toate că acest avans nu a fost unul spectaculos.