Discovery a avut venituri sub estimări, însă îşi pune speranţele în pieţele externe

Autor: Andreea Mindrila 01.08.2012

Discovery Communications, compania care deţine canalele de televiziune Animal Planet şi Investigation Discovery, a anunţat că a obţinut trimestrul trecut o cifră de afaceri mai mică decât valoarea estimată, însă încearcă să obţină creşterea business-ului pe pieţele străine, scrie Bloomberg.

Afacerile companiei au crescut cu 7% până la 1,14 miliarde dolari, potrivit unui anunţ recent al companiei. Analiştii au estimat în medie venituri de 1,16 miliarde dolari, potrivit datelor Bloomberg. Profitul net a crescut cu 15% până la 293 milioane dolari, echivalentul a 76 cenţi pe acţiune, comparaţiv cu anul trecut când a fost de 254 milioane dolari (62 cenţi/acţiune), depăşind estimările de 70 cenţi/acţiune.

Discovery, care se confruntă cu încetinirea ritmului de creştere în SUA, mizează pe expansiunea pe pieţele internaţionale, directorul executiv David Zaslav orientându-se către dezvoltarea business-ului în Brazilia şi Mexic. Compania obţine aproximativ jumătate din venituri din publicitate, cealaltă parte provenind din taxele plătite de operatori pentru drepturile de televiziune.

“Dezvoltarea pe plan internaţional este punctul nostru forte”, a declarat Zaslav într-o conferinţă telefonică.

Postul OWN (Oprah Winfrey Network), un joint-venture realizat de Discovery cu compania Harpo Productions deţinută de Oprah Winfrey se estimează că va deveni profitabil până în a doua jumătate a anului viitor. Discovery încearcă să reînnoiască acordurile pe care le are cu trei prestatori de servicii pay-TV care vor expira spre sfârşitul acestui an, o şansă în plus de a-şi majora veniturile din abonamente, spune Todd Juenger, analist la Stanford C. Bernstein & Co. din New York.

Acţiunile Discovery au crescut cu 24% de a începutul acestui an.