Gregory’s reia expansiunea după ce vânzările au ajuns la un sfert faţă de nivelul din 2007
Lanţul de restaurante de tip fast-food Gregory's reia expansiunea după circa doi ani de aşteptare, perioadă în care a fost restructurat businessul şi au fost închise toate unităţile neperformante. Cu planuri pentru trei noi restaurante în acest an, lanţul mizează şi pe un avans de 17% al vânzărilor, până la 3,9 mil. lei.
"Rezultatele din prima jumătate a anului s-au dovedit a fi mai bune decât s-a previzionat iniţial. Gregory's România şi-a majorat veniturile cu peste 10% în comparaţie cu primul semestru din 2011", spune Vasilis Panopoulos, international development director în cadrul lanţului elen.
Gregory's România, compania care operează restaurantele prezente pe piaţa locală din 2000, a terminat anul trecut cu afaceri de 3,3 mil. lei (0,8 mil. euro), de patru ori mai mici decât cele obţinute în perioada 2007-2008, ultimii ani de boom. Pentru 2012 însă, oficialii companiei estimează o revenire pe creştere a businessului.
"Suntem încrezători că va continua trendul ascendent pe care l-am înregistrat în primul semestru al anului 2012. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, estimăm o creştere de 17% a vânzărilor faţă de anul trecut".
Afacerile Gregory's au intrat pe un trend descendent odată cu instalarea crizei financiare în 2009. În perioada 2009-2011 consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%, primele semne ale revenirii apărând în acest an.
"Cum mijloacele economice ale clienţilor au scăzut, la fel a scăzut şi posibilitatea lor de a cheltui bani pe lucruri pe care nu le consideră a fi necesare pentru supravieţuirea lor sau care pot fi uşor înlocuite de altele mai ieftine."
Vasilis Panopoulos spune însă că, din fericire, în timpul acestei crize economice sectorul cafelei şi produselor alimentare a suferit mai puţin, în comparaţie cu altele, cum ar fi electronicele sau automobilele. Mai mult, reducerea cheltuielilor a permis totuşi oamenilor să se bucure în continuare de produsele alimentare şi băuturile preferate, în condiţiile în care cheltuiala medie per vizită a fost scăzută.
"Pentru a putea păstra clienţii, gama de preţuri a produselor trebuie să fie gândită astfel încât clienţii să intre în continuare în locaţie şi să cheltuie sumele pe care şi le permit."
Cheltuielile, sub lupă
În contextul scăderii consumului, Gregory's a început în 2010 un proces de reorganizare internă care a presupus închiderea unor unităţi şi oferirea de francize pentru restaurantele care au rămas deschise.
"După ce am încheiat procesul de reorganizare internă început în 2010, Gregory's România a reuşit să obţină anul trecut vânzări similare celor din anul anterior. Acest rezultat este considerat unul favorabil, luând în considerare continuarea crizei economice din Europa şi situaţia politică din România."
În prezent Gregory's mai deţine în România şapte restaurante, dintre care şase în Bucureşti (Lipscani, Gara de Nord, Batişte, Piaţa Presei Libere, Piaţa Victoriei, North Center) şi unu în Iaşi (Palas Mall). Acesta din urmă a fost deschis în luna mai a acestui an. Cinci dintre restaurante sunt operate în sistem de franciză.
"Francizaţii au preluat patru dintre restaurantele din Bucureşti, precum şi unitatea cea nouă din Iaşi. Pe viitor ne concentrăm pe extinderea modelului nostru de business în franciză în România, model care ne-a permis să ne consolidăm prezenţa în Grecia şi în alte ţări în care ne desfăşurăm activitatea în prezent."
Pentru acest an compania anunţă deschiderea a două noi unităţi, astfel încât la finalul lui 2012 reţeaua Gregory's va număra 12 restaurante. Oficialii lanţului nu dau însă detalii despre locaţia acestora. Ultima unitate inaugurată a fost cea din Palas Mall Iaşi, în mai 2012. În ultimii ani compania a decis totodată să închidă mai multe unităţi care înregistrau pierderi. "În ultimii doi ani am decis să închidem acele restaurante care nu au reuşit să atingă performanţele şi nivelul de vânzări dorite, într-o perioadă în care costurile fixe - ca de exemplu chiria - şi operaţionale continuau să crească", conchide el.