Lodgy readuce Dacia la creşteri de două cifre în Europa de Vest
Înmatriculările Dacia pe piaţa franceză s-au dublat la nivelul lunii trecute faţă de perioada similară a anului trecut, la peste 9.500 de autovehicule, potrivit statisticilor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile, iulie fiind cea de-a treia lună consecutivă de livrări ale modelului Lodgy.
Pe piaţa spaniolă vânzările Dacia au înregistrat o scădere de aproape 12% luna trecută, la 1.433 de autoturisme, dar la şapte luni înmatriculările sunt în continuare "pe plus", cu un avans de peste zece procente, la 9.823 de unităţi. Spre comparaţie, pe piaţa spaniolă Dacia de află aproape la egalitate cu Chevrolet, care a înregistrat înmatriculări de aproape 10.500 de autoturisme în primele şapte luni, dar cu o gamă care include zece modele, faţă de patru în cazul mărcii autohtone.
Pe piaţa franceză înmatriculările Dacia au revenit pe un trend pozitiv odată cu lansarea noului Lodgy, în luna mai. Dacă în intervalul ianuarie-aprilie înmatriculările Dacia au pierdut în fiecare lună între 6 şi 56% din volum, din mai acestea au revenit pe creştere, ajungând treptat de la un avans de 5%, la 41% în iunie şi la 94% la nivelul lunii iulie. În aceste trei luni Lodgy a reprezentat aproape un sfert din totalul înmatriculărilor Dacia. Pe piaţa spaniolă la nivelul lunii iulie, din cele 1.433 de autoturisme Dacia înmatriculate, aproape 200 reprezintă noul monovolum.
La nivelul primului semestru Franţa rămânea cea mai mare piaţă pentru Dacia, urmată de Germania, Italia, Turcia şi Spania, România pierzând trei poziţii în şase luni în clasamentul constructorului de la Mioveni, potrivit unei analize pe baza datelor ACEA şi ale asociaţiilor constructorilor din ţările europene. Potrivit declaraţiilor lui Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, faptul că România a ajuns de pe prima poziţie pe locul al şaselea în mai puţin de cinci ani este "o realitate mai mult decât devastatoare", în condiţiile în care piaţa locală continuă să scadă.
La nivelul lunii august uzina Dacia de la Mioveni a intrat în vacanţa anuală de vară, timp în care producţia se va apropia de zero. Pe de altă parte, livrările de Lodgy sau de Dokker la nivel european nu vor fi influenţate, în condiţiile în care acestea sunt asamblate la noua uzină din Tanger, Maroc.