Veniturile UPC România au scăzut cu aproape 10% în primul semestru, la 66 milioane de dolari

Autor: Marius Oncu 03.08.2012

Anul trecut, veniturile UPC România au coborât cu 2,7%, la 143,5 milioane de dolari.

Numărul de abonamente UPC în România a urcat cu 17.600 de la sfârşitul lunii martie, la 1,655 milioane, se arată în raportul financiar al grupului Liberty Global, care controlează compania. La sfârşitul anului trecut, UPC avea pe piaţa locală 1,608 milioane de abonamente.

Numărul de abonaţi a scăzut în continuare pe segmentul de cablu analog, în timp ce pe cablu digital, internet şi telefonie a crescut.

Compania a ajuns în România la 465.000 de abonaţi pe cablu analog, în scădere cu 15.500 faţă de sfârşitul primului trimestru. În decembrie, numărul acestora se situa la 508.200.

Pe cablu digital, numărul de abonaţi a urcat cu 14.000 faţă de primul trimestru şi a ajuns la 390.000. La finele anului trecut, UPC avea pe acest segment 351.700 de abonaţi.

Pe partea de televiziune prin satelit (DTH), UPC a câştigat 3.200 de clienţi din martie şi a ajuns la 287.000, în timp ce în decembrie se situa la 282.800.

Operatorul telecom a înregistrat în trimestrul al doilea, raportat la primul trimestru, o majorare a numărului de clienţi atât pentru operaţiunile de internet cât şi pentru cele de telefonie, cu 9.600, respectiv 6.300. Astfel, în iunie numărul de clienţi de internet se situa la 306.400, iar cel pentru telefonie fixă la 206.600. UPC avea în România în decembrie 281.300 de clienţi de internet şi 184.100 clienţi de telefonie.

Compania UPC, înregistrată în Olanda, face parte din grupul american Liberty Global.

La nivel de grup, veniturile au avansat de la 2,43 miliarde de dolari în trimestrul al doilea al anului trecut la 2,52 miliarde de dolari în acest an, în timp ce la semestru au crescut de la 4,69 miliarde de dolari la 5,06 miliarde de dolari. Liberty Global a raportat profit atribuibil acţionarilor de 701,6 milioane de dolari în trimestrul al doilea, faţă de un rezultat negativ de 347 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru primul semestru, grupul a anunţat un profit de 676,5 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 4,6 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Rezultatul din prima jumătate a acestui an a fost influenţat pozitiv de un câştig de 924 milioane de dolari din vânzarea unei participaţii la compania Austar în al doilea trimestru din 2012.