Ford şi Dacia au în România cele mai mici preţuri pentru B-Max şi Lodgy

Autor: Bogdan Alecu 05.08.2012

Ford B-Max, primul autoturism al constructorului american produs la uzina de la Craiova, dar şi Dacia Lodgy, primul model al producătorului de la Mioveni realizat exclusiv în Maroc, la Tanger, au fost lansate în acest an pe piaţa locală cu preţuri mai mici cu câteva mii de euro decât în Europa de Vest, potrivit unei analize a ZF, pe baza preţurilor oficiale fără TVA prezentate pe site-urile celor două companii.

Analiza a fost realizată pornind de la preţurile solicitate pentru modelele Dacia Lodgy (cu motorul diesel de 1,5 litri dCi 110 CP) şi Ford B-Max (motor benzină Ecoboost 100 CP) în şapte ţări - România, Ungaria, Bulgaria, Austria, Spania, Germania şi Franţa.

În cazul unui automobil Dacia Lodgy, cu motorul diesel de 1,5 litri dCi 110 CP, echiparea Laureate cu cinci locuri, prima care include sistem de aer condiţionat, preţul în România fără TVA porneşte de la 11.452 de euro, în timp ce în Ungaria aceeaşi maşină costă 12.250 de euro, iar în Germania trece de pragul de 13.000 de euro. Astfel, diferenţa dintre preţul pe piaţa locală şi următorul clasat este de aproape 800 de euro, iar între România şi Germania depăşeşte 1.500 de euro. Pe de altă parte, Germania are avantajul unei TVA de 19%, faţă de 24% în România sau 27% în Ungaria. Spre comparaţie, potrivit unei analize a ZF, realizată în luna mai a anului trecut, modelul Sandero produs la Mioveni este vândut mai scump în România decât în Franţa sau Germania, cu toate că pe piaţa locală costurile de transport sunt mult mai mici decât spre Europa de Vest.

Acum, în cazul lui Lodgy, deşi maşina produsă în Maroc are costuri semnificativ mai mici cu transportul către pieţe precum Spania, Franţa sau Germania, ea este mai ieftină în România. Mai mult, în cazul lui Lodgy, este oferit la un preţ mai redus pentru România şi sistemul multimedia cu navigaţie - 300 de euro pe piaţa locală faţă de 430 de euro în Franţa. Explicaţia de atunci a oficialilor Dacia a fost că "politica de preţuri a oricărui constructor de automobile este determinată de mai mulţi factori, precum poziţia dorită pe piaţă, condiţiile fiscale din ţara respectivă dar şi structura gamei şi nivelul de echipare".

Primul constructor care a anunţat un preţ preferenţial pentru piaţa locală a fost Ford. Americanii au anunţat că preţul din Roomânia este mai mic având în vedere şi costurile mai reduse cu transportul. De­claraţia a venit în contextul în care comania americană şi-a propus să vândă 400-500 de unităţi din noul B-Max pe piaţa locală, pe un segment al monovolumelor care anul trecut a atins un nivel de puţin peste 1.600 de ma­şini, respectiv 700 de unităţi în prima jumătate a acestui an. Astfel, modelul Ford B-Max produs la Craiova, cu echiparea Trend şi motorul Ecoboost de 100 CP, are pe piaţa locală un preţ de pornire fără TVA de 11.814 euro, în timp ce media în pieţele analizate este de aproape 13.500 de euro.