Cu 16 magazine Cellini şi Swarovski şi ajutaţi de Gucci de la Hilton, Sodo Migliori are afaceri de peste 25 mil. €

Autor: Cristina Roşca 08.08.2012

Grupul Sodo Migliori, care deţine pe piaţa locală magazinele Cellini, o parte din unităţile Swarovski şi singurul magazin Gucci din România, estimează pentru acest an o stagnare sau chiar o uşoară creştere a cifrei de afaceri, în contextul în care compania a deschis un singur magazin Cellini în 2012, iar planurile de expansiune se opresc aici.

"Afacerile companiei este posibil să crească uşor în acest an sau, în cel mai rău caz, să stagneze. Cu sigu­ranţă însă nu vom avea scăderi", spune hotărât Ales­san­dro Amato, cofondator şi administrator al grupului cu afaceri de 25,4 mil. euro anul trecut.

El mai spune că în contextul economic actual compania a deschis un singur magazin în 2012, în centrul comercial Băneasa Shopping City, ajungând astfel la o reţea de 12 magazine de bijuterii şi ceasuri Cellini. Acesta este primul boutique al companiei în zona de nord a Capitalei.

Situat în cel mai mare pro­iect comercial de pe piaţa lo­cală, noul magazin Cellini are o su­­prafaţă de 100 de metri pătraţi şi secţiuni de­dicate bran­durilor de ceasuri de lux Ome­ga, Hublot şi Breit­ling. În noul magazin sunt, de ase­me­nea, prezente bi­ju­terii Fa­bergé, ceasuri Longines, Rado, Graham, Her­mes sau Romain Je­rome şi telefoane Vertu, in­stru­mente de scris, obiecte din piele şi umi­dificatoare pentru trabucuri marca Davidoff.

"De la începutul anului am deschis doar acest magazin şi nu avem în plan să mai extindem reţeaua până la finalul acestui an. Vom investi în conti­nua­re în renovarea uni­tă­ţilor existente", spune Amato, fără a pre­ciza însă valoarea investiţiilor.

Nu închide magazine

Dacă în ultimii ani, într-o perioadă în care consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%, Cellini a închis două magazine, în acest an Amato spune că nu are planuri de restructurare a reţelei.

"Nu închidem decât pentru a renova. Nu închidem nimic definitiv", spune el.

Grupul Sodo Migliori mai cuprinde şi patru magazine Swarovski, deschise în Bu­cu­reşti şi Constanţa. Şi cu magazinele Cellini grupul a mizat tot pe Capitală, unde deţine cele mai multe unităţi. Celelalte magazine au fost deschise în cele mai mari oraşe ale ţării, precum Cluj, Constanţa sau Ploieşti.

"În cazul magazinelor Swarovski, noi nu de­ţinem exclusivitate pe piaţă, astfel că există mai multe magazine deţinute de mai mulţi pro­prietari. Din total noi avem doar patru."

Principalii competitori ai celor două lanţuri de magazine sunt B&B Collection, Pan­dora şi Micri Gold, însă Cellini şi Swarovski intră în competiţie şi cu micii bijutieri de cartier.

Gucci are 10 clienţi pe zi

Ultima mutare a grupului pe piaţa locală a fost deschiderea la finalul anului 2010 a magazinului monobrand de lux Gucci, am­plasat pe Calea Victoriei, la parterul hote­lului de cinci stele Athénée Palace Hilton. Magazinul, care a luat locul celebrei braserii de la Hilton într-un spaţiu de 250 de metri pă­traţi, a implicat o investiţie de 2 mil. euro.

"Vânzările magazinului Gucci sunt în creştere. Abia în 2012 putem spune că maga­zinul şi-a atins targetul, iar obiectivul de viitor va fi stabilizarea poziţiei pe piaţa locală", spune Ama­to, fără a da detalii des­pre vânzările mono­brandului de lux. Sin­gu­ra informaţie pe care o oferă este că "vorbim de milioane de euro".

Boutique-ul de lux de pe Calea Victoriei are în medie zece clienţi pe zi. Este vorba atât de clienţi fideli, cât şi de persoane care îşi fac ocazional cumpărăturile aici, potrivit lui Amato. În condiţiile în care preţul unei genţi Gucci variază de la câteva sute la câ­teva mii de euro, la fel şi preţul hainelor, vân­zările anuale ale boutique-ului s-ar putea situa între două şi patru milioane de euro, potrivit estimărilor ZF.

2011, cel mai bun an

Întregul grup a terminat anul trecut cu afaceri de 107,5 mil. lei (25,4 mil. euro), acesta fiind cel mai bun an pentru Sodo Migliori. Afacerile au crescut cu peste 20% fa­ţă de 2009 şi cu peste 50% faţă de 2008. Com­pania nu şi-a publicat însă rezultatele pe 2010.

Alessandro Amato a adus în 2008 - ulti­mul an de boom - pe piaţa românească şi bran­dul italian de îmbrăcăminte şi încălţă­min­te sport Paul&Shark, însă acesta este ad­ministrat de o altă companie, cu afaceri de 3 mil. lei (0,7 mil. euro) anul trecut, similare ce­lor din 2010. Primul magazin Paul&Shark a fost deschis pe Calea Victoriei, iar al doilea la Ma­maia, în cadrul hotelului de cinci stele Vega.

Amato a mizat pe Calea Victoriei pen­tru mai multe dintre brandurile pe care le are în România. Astfel, atât Cellini, cât şi Gucci şi Paul&Shark sunt prezente pe cea mai cunoscută arteră comercială de lux a României.

Calea Victoriei este considerată de mulţi ca fiind singura arteră comparabilă cu marile bulevarde ale capitalelor europene caracte­rizate ca fiind de lux. În ultimii doi ani şi-au făcut loc pe Calea Victoriei sau în apropiere magazine precum Burberry sau Hugo Boss, mărci care vizează populaţia cu venituri mult peste medie.

Mai multe branduri de lux au ales să se aşeze la parterul hotelurilor de cinci stele din Capitală, precum Louis Vuitton la Marriott, Gucci la Hilton şi Burberry la Radisson Blu. Retailerii înseamnă pentru hotelieri venituri suplimentare, în condiţiile în care chiriile într-un hotel de cinci stele pot ajunge la 100 euro/mp lunar. Pentru un brand de lux, prezenţa într-un hotel de cinci stele înseamnă şi trafic asigurat.