Peticilă, Allview: Producem în China deoarece în România vrem să folosim creierele şi nu muşchii

Autor: Bogdan Alecu 08.08.2012

Braşovenii de la Allview şi-au fixat în acest an ca ţintă 25% din piaţa locală a tabletelor şi 1,5% din cea a smartphoneurilor, valori ce le-ar aduce şi o creştere a cifrei de afaceri la peste 2,5 mil. euro.

Compania Visual Fan din Braşov, care comercializează sub brand-ul propriu Allview produse electronice precum telefoane mobile, tablete, televizoare şi DVD-Playere, estimează pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de peste 20%, avans susţinut în primul rând de extinderea pe pieţele externe, dar şi de cererea tot mai mare de tablete pe piaţa internă.

La nivelul anului trecut, compania Visual Fan care deţine brand-ul Allview a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 2,1 milioane de euro şi un profit net de 51.000 de euro, potrivit datelor Ministerului Finanţelor, faţă de aproape 2,2 mil. euro cifră de afaceri şi 47.000 de euro profit net în 2010.

"Afacerile au scăzut anul trecut faţă de 2010 deoarece au scăzut mult preţurile, cu toate că vânzările au crescut. Anul acesta însă estimăm o creştere a cifrei de afaceri de peste 20 de procente", a spus Lucian Peticilă, directorul general al Visual Fan.

El a subliniat că produsele Allview sunt asamblate în China, în timp ce în România se lucrează la partea de software şi la cea de proiectare. "Nu are rost să producem aici deoarece pentru noi este mai important să ne folosim creierele, nu muşchii", a spus Peticilă.

Potrivit oficialilor Allview piaţa telefoanelor mobile de tip smartphone din acest an va ajunge la aproximativ 900.000 de unităţi, din care compania locală doreşte o cotă de 1,5%, prin vânzarea a 12.000 - 15.000 de terminale. În cazul tabletelor PC oficialii companiei se aşteaptă ca până la finele acestui an să se atingă o cotă de piaţă de 25%, prin vânzarea a 40.000 de tablete, pe o piaţă totală de 160.000 de unităţi. Spre comparaţie, anul trecut pe piaţa locală s-au vândut 6.000 de tablete PC.

În prezent brand-ul Allview este prezent pe cinci-şase pieţe europene printre care Germania, Olanda, Spania, Slovacia şi Rep. Moldova, care reprezină aproape 10-15% din cifra de afaceri. Cea mai mare piaţă este Germania, urmată de Olanda şi Spania.

"Pentru a ataca o piaţă externă trebuie să o cunoşti în primul rând, să ştii obiceiurile de pe acea piaţă şi ce caută clienţii. Spre exemplu, în Germania clienţii sunt destul de conservatori inclusiv când vine vorba de achiziţia unei tablete şi trebuie să intri pe o anumită nişă. Scopul nostru a fost de a intra pe acea piaţă, iar prin activităţile noastre de marketing să găsim acea nişă", a spus directorul general al companiei.

Visual Van a deschis anul acesta în luna februarie primul birou din Germania, în contextul în care anul trecut 10% din afacerile companiei au provenit din vânzări pe pieţe externe.

În cadrul companiei Allview lucrează în prezent 40 de persoane, dintre care cinci-şase pe partea de dezvoltare şi câte trei-patru în departamentele de vânzări şi marketing.

"Restul până la 40 reprezintă personal responsabil de producţie şi logistică. Pentru noi cel mai mult contează departamentul de cercetare şi dezvoltare. Noi accesăm cât mai mult serviciile de externalizare", a subliniat Lucian Peticilă.

În a doua parte a acestui an cei de la Allview au în plan lansarea unui modem de date 4G pentru tabletele din portofoliu, în condiţiile în care principalii jucători din telecom vor lansa noi servicii de date 4G spre finele anului.

La mijlocul acestei săptămâni Allview a lansat pe piaţa locală două noi terminale de tip smartphone cu sistem de operare Google Android, P4 cu un preţ de aproximativ 275 de euro şi P5 care va porni de la 250 de euro. Telefoanele mobile vor fi disponibile atât cu abonamente în cadrul reţelei Cosmote şi magazinelor Germanos, cât şi în magazinele de profil.

Gama produselor Allview a fost completată şi de AllTV, un produs care transformă un televizor într-un smart TV, device-ul fiind alcătuit dintr-o telecomandă, un receiver pentru aceasta şi un suport pentru tabletă. Preţul device-ului va fi de aproximativ 250 de lei.