Putineanu, Mobile Works: Pentru sectorul de mobile marketing fiecare an este mai uşor decât precedentul

Autori: Andreea Mindrila , Cristina Roşca 09.08.2012

Alex Putineanu, managing director al Mobile Works, agenţia de mobile marketing lansată la începutul acestui an de grupul de comunicare Lowe, crede că piaţa locală de mobile este în plină dezvoltare, iar trendul ascendent se va menţine şi în acest an, susţinut de receptivitatea clienţilor şi de înţelegerea oportunităţilor de comunicare pe care le implică acest mediu.

"Clienţii şi utilizatorii devin din ce în ce mai receptivi pe măsură ce rata de penetrare a smartphone-urilor şi nivelul de înţelegere al beneficiilor marketingului pe mobil cresc".

El este de părere că pentru sectorul de mobile marketing fiecare an este mai uşor decât precedentul şi că acest mediu de comunicare se află deja la începutul etapei de maturitate.

 

2012, un an plin de oportunităţi

Valoarea pieţei de mobile este de aproximativ şapte milioane de euro, potrivit estimărilor lui Alex Putineanu, iar potenţialul de creştere este foarte mare. Mai mult, el consideră că acest an este unul plin de oportunităţi tocmai datorită nevoii de creştere a pieţei şi de eficientizare a cheltuielilor de comunicare. De asemenea, creşterea gradului de utilizare a smartphone-urilor, a Internetului mobil şi a nivelului de familiarizare a advertiserilor cu acest mediu de comunicare contribuie la dezvoltarea pieţei de mobile marketing.

"Activităţile se vor diversifica, iar piaţa va continua să crească în special datorită clienţilor mari care încep să investească în campanii pe mobil. Adevăratul mobile marketing, odată descoperit şi înţeles de către toţi clienţii, oferă perspectiva unui set întreg de instrumente (siteuri mobile, QR Codes, Augmented Reality, aplicaţii mobile) care permit advertiserilor să comunice direct cu consumatorii şi să le ofere experienţe relevante".

Tendinţele care se manifestă în mobile marketing, precum diversificarea serviciilor oferite clienţilor, susţin dezvoltarea acestui sector.

"Serviciile cerute de clienţi au început să se diversifice, pe măsură ce aceştia conştientizează nevoia unor modalităţi de interacţiune cu clienţii lor, odată cu creşterea numărului de telefoane smartphone şi a accesului la Internet".

 

 

Românii, deschişi la tot ce înseamnă tehnologie nouă

Putineanu spune că dacă SMS marketingul era predominant până acum, în ultimii doi ani s-au realizat tot mai multe campanii care integrează coduri QR (Quick Response - coduri care au o formă pătrată şi care oferă rapid informaţii despre un produs sau serviciu. Cel mai simplu mod de a "citi" un astfel de cod este prin scanarea cu aparatul foto al telefonului mobil, operaţiunea fiind efectuată cu ajutorul unei aplicaţii), site-uri mobile sau aplicaţii de Augmented Reality.

Mobile Works a realizat recent o aplicaţie de Augmented Reality pentru promovarea noului design Beck's Green Lemon. Campania, a cărei perioadă de desfăşurare este iulie - august 2012, a fost promovată în special pe pagina de Facebook Beck's, prin mobile banners, mobi site-uri, dar şi offline, prin coduri QR.

Deşi s-a lansat la începutul acestui an, agenţia lucrează deja pentru clienţi din domeniul auto, telecom, farma şi FMCG.

"Lucrăm în acest moment pentru companii precum Orange, BMW, Kika, Stella Artois, Ferrero, Beck's, Bergenbier, Johnson&Johnson sau Farmaciile Dona".

Mobile Works oferă servicii de strategie, planificare, creaţie şi implementare de campanii integrate de comunicare pe telefonul mobil.

Putineanu crede că mobilul este viitorul pentru că nevoia de conectare permanentă la informaţii este din ce în ce mai puternică, fie că informaţiile sunt despre prieteni, vreme sau afaceri.

"Consumatorii români sunt deschişi la tot ce înseamnă tehnologie nouă, iar acest lucru se vede şi în creşterea ratei de penetrare a smartphone-urilor, care ne aşteptăm să ajungă în acest an la 20%".

Agenţia Mobile Works este membră a grupului de companii Lowe din care mai fac parte Lowe&Partners, Initiative, Brand Programming Network, Medic One şi GolinHarris, cifra de afaceri a grupului fiind anul trecut de 54,3 milioane euro, în creştere cu circa 5% comparativ cu 2010.