Clinicile aleargă după pacienţi peste tot în Bucureşti, dar şi pacienţii au început să alerge între sediile lor

Autor: Ioana David 10.08.2012

Cei mai mari operatori de pe piaţa serviciilor medicale private, MedLife, Medicover şi Regina Maria, au ajuns la peste 20 de clinici în Capitală, cu care şi-au propus să ajungă la toţi posibilii pacienţi, spre deosebire de un spital mare de stat, cu care şi-au propus să concureze şi care oferă toate serviciile sub acelaşi acoperiş.

Ce avantaje şi dezavantaje decurg din această situaţie?

Investiţia medie într-o clinică poate fi estimată la aproximativ 2 mil. euro, astfel că cele 20 de unităţi au necesitat fonduri de circa 40 mil. euro, iar operatorii au explicaţii diferite pentru modul în care au împânzit Capitala cu clinici.

Cum s-au poziţionat marile clinici

În timp ce reprezentanţii MedLife spun că au dezvoltat conceputul de hiperclinică, pentru a avea în acelaşi loc toate serviciile, rivalii de la Regina Maria afirmă că au făcut o alegere strategică în a avea cât mai multe clinici în toate zonele din Capitală.

"Avantajul este că acoperim toată Capitala. Ne-am ales punctele cardinale astfel încât medicii să poată să fie accesaţi în fiecare dintre aceste zone, iar pacientul să nu fie nevoit să se deplaseze. Pentru noi a fost o alegere strategică să avem mai multe locaţii", a spus Fady Chreih, directorul executiv al Regina Maria. Compania este controlată de fondul de investiţii Advent Internaţional (care are 80% din acţiuni) şi a avut o cifră de afaceri de peste 27 mil. euro anul trecut (cât reprezintă cifrele de afaceri înregistrate de Centrul Medical Unirea SRL şi Euroclinic Hospitals SA, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe).

Datele de pe site-ul companiei arată că au 12 policlinici în Bucureşti, printre zone numărându-se Băneasa, Cotroceni, Pipera, Sun Plaza.

"Analizele (de sânge - n.red.) se pot face în oricare dintre locaţii. Avem cel puţin un ecograf în fiecare dintre sedii. Serviciile de imagistică se fac numai în centre speciale. Deoarece există restricţii logistice. Apa­ra­tele pot ajunge la o tonă, o tonă şi jumătate şi trebuie să fie situate pe o placă ce are capa­citatea de a susţine asemenea greu­tate", a mai spus Fady Chreih. El a precizat că există un departament de Patient Care pentru pacienţii care au nevoie de consul­taţii multiple.

"Este adevărat că pentru unele investi­gaţii pacienţii trebuie să meargă în alte locaţii. Pentru a compensa acest dezavantaj, am creat departamentul Patient Care, în care o echipă de medici este responsabilă de relaţia cu pacienţii", a mai spus Chreih.

Citiţi mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro