Procedura de înfiinţare a unei societăţi de asigurare a fost simplificată

Autor: Raluca Ghinea 17.08.2012

Procedura de autorizare a unei societăţi de asigurare a fost simplificată, iar declaraţiile pentru acţionari şi persoane semnificative au fost comprimate într-o declaraţie pe proprie răspundere, potrivit proiectului de norme aprobat de CSA privind autorizarea şi funcţionarea asigurătorilor.

Actul legislativ comasează şi modifică două dintre normele în vigoare privind autorizarea asigurătorilor şi dobândirea calităţii sau renunţarea la calitatea de acţionari semnificativi la companiile de asigurare şi reasigurare.

"Noul act normativ anticipează trecerea la cerinţele legislaţiei europene referitoare la autorizarea şi funcţionarea asigurătorilor, sub noul regim de solvabilitate. Consiliul CSA a considerat că era mai mult decât necesară o astfel de abordare şi a stabilit drept obiectiv pentru noua normă creşterea responsabilităţii conducerii administrative şi executive a asigurătorilor, cu accent pe laturile calitative privind cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească un asigurător, încă de la înfiinţare cât şi pe parcursul funcţionării acestuia", a declarat, într-un comunicat, preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), Constantin Buzoianu.

Proiectul de norme este structurat în şase capitole, cu secţiuni care urmează cronologic etapele înfiinţării ca asigurător şi, apoi, funcţionarea ca societate de asigurări. Acesta mai prevede introducerea pregătirii profesionale obligatorii pentru anumite categorii de personal ale unui asigurător, care se va efectua printr-un program POSDRU.

Noile reglementări vor intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.