Granini investeşte 11 mil. lei pentru o campanie de comunicare integrată pentru lansarea a două arome

Autor: Andreea Mindrila 20.08.2012

Granini lansează pe piaţa locală două arome noi din categoria băuturilor necarbonatate, Granini răcoarea fructelor din mere şi Granini răcoarea fructelor din lămâie cu mentă, printr-o campanie integrată care se va desfăşura pe o perioadă de şase săptămâni în lunile august şi septembrie.

"Introducerea noilor sortimente Granini în categoria still drinks vine ca răspuns la interesul tot mai crescut al consumatorilor din România faţă de posibilitatea de a alege băuturi necarbonatate, din suc de fruncte, dintr-o diversitate cât mai largă de arome", spune Elena Mărăcine, category manager soft drinks, în cadrul companiei United Romanian Breweries Bereprod (URBB).

Campania va include elementele variate, de la TV, radio şi OOH (publicitate outdoor), până la comunicarea in store şi online. Bugetul de media alocat are o valoare estimată de 11 milioane lei (rate card), iar campania de comunicare vizează persoane cu vârsta cuprinsă între 19-44 ani, din mediul urban, cu venituri şi educaţie peste medie. De asemenea, campania de lansare a noilor produse are şi o componentă de relaţii publice, respectiv acţiuni de comunicare directă cu presa şi consumatorii.

Spoturile TV pentru această campanie au fost realizate de agenţia Publicis.

"Poveştile încep pe TV, continuă pe pagina de Facebook Granini România şi cu siguranţă vă vor trezi pofta de-a încerca noile sortimente Granini", spune Cătălin Albu, client service director Publicis.

Spotul TV aro o durată de 15 secunde şi rulează atât pe principalele posturi de televiziune PRO TV şi Antena 1, cât şi pe cele de nişă. De asemenea, campania TV este susţinută şi printr-o serie de proiecte derulate în mediul online şi în outdoor.

La realizarea acestei campanii integrate de promovare a noilor arome au contribuit agenţia de publicitate Publicis (grupul de comunicare Publicis), agenţia de media MEC (grupul Ogilvy), agenţia de design Best Before şi agenţia de relaţii publice GolinHarris, parte a grupului de comunicare Lowe.

Marca Granini se află din anul 2006 în portofoliul companiei URBB, iar pe piaţa locală de băuturi răcoritoare necarbonatate este disponibilă în mai multe arome şi mixuri de fructe, împărţite în trei segmente: suc 100%, nectaruri şi still drinks.

Granini a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 53 milioane lei (12,5 milioane euro), în scădere uşoară faţă de 2010, când nivelul business-ului a fost de 55,5 milioane lei, potrivit informaţiilor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

URBB, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a berii, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 293 milioane lei (70 milioane euro), conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.