Publicitatea outdoor, marele câştigător al Jocurilor Olimpice de la Londra

Autor: Andreea Mindrila 23.08.2012

Industria publicităţii outdoor este considerată a fi marele câştigător al Jocurilor Olimpice şi Paralimpice (care vor începe la sfârşitul acestei luni), cheltuielile media incluzând panourile publicitare, posterele, publicitatea pe taxiurile, autobuzele şi în metroul londonez fiind estimate că vor creşte cu mai mult de 30% în trimestrul al treilea comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, scrie The Guardian.

Mai mult, în acest interval se estimează că sectorul publicităţii outdoor va cunoaşte cel mai mare ritm de creştere înregistrat vreodată faţă de perioada similară a anului precedent, un rol important urmând să joace şi Jocurile Paralimpice, care vor începe pe 29 august în capitala britanică.

Surse din industria de media buying au anunţat că Nike, rivalul sponsorului oficial al Jocurilor Olimpice de la Londra - Adidas, ar putea fi advertiserul neoficial care a investit cele mai mari bugete în sectorul outdoor pe durata Olimpiadei şi a Jocurilor Paralimpice.

GroupM, cea mai mare reţea de media buying din lume deţinută de Sir Martin Sorrell, CEO-ul WPP, cel mai mare grup de advertising la nivel global, estimează că industria publicităţii outdoor din Marea Britanie va obţine anul acesta venituri brute mai mari de 920 milioane lire sterline.

Publicitatea outdoor a fost susţinută foarte mult de reclamele afişate pe taxiuri şi pe autobuzele londoneze, precum şi de panourile publicitare de la Terminalul 5 al aeroportului Heathrow, cel mai aglomerat din Uniunea Europeană după numărul de pasageri.