Franţa acuză producătorii auto sud-coreeni Hyundai şi Kia de dumping

Autor: Ioana Nita 26.08.2012

Guvernul francez a acuzat Hyundai şi Kia de dumping, în condiţiile în care vânzările celor doi producătorii auto sud-coreeni cresc considerabil, în timp ce cotele de piaţă ale constructorilor locali, Peugeot-Citroën şi Renault, scad, scrie The Wall Street Journal.

"Hyundai şi Kia concurează cu producătorii noştri în condiţii inacceptabile de dumping", a afirmat Arnaud Montebourg, ministrul industriei din Franţa. Dumpingul reprezintă vânzarea produselor sub preţul de producţie pentru a elimina concurenţa de pe o piaţă. El a menţionat că măsurile anti-dumping împotriva Hyundai vor fi luate în virtutea unui acord dintre UE şi Coreea de Sud.

Peugeot-Citroën şi Renault, care deţine Dacia, au fost afectate de scăderea vân­zărilor în Europa de Vest, problemă acutizată de declinul economic din Franţa. În ultimele luni Peu­geot a anunţat redu­ceri de cheltuieli care includ închiderea unui linii de asamblare şi disponi­bilizări masive.

În iulie anul trecut UE şi Coreea de Sud au semnat tratatul pentru liberalizarea comerţului, care a intrat în vigoare în luna mai. Montebourg a declarat că exporturile de maşini ale Coreei de Sud s-au majorat cu 50% în ianuarie şi februarie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal pe segmentul automobilelor mici cu moatore diesel, aceasta fiind o nişă pe care producătorii francezi erau specializaţi.

Potrivit Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile, Hyundai şi Kia au vândut în total în primul semestru al acestui an 391.511 maşini în UE, cu 17% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În prima jumătate a anului, cota de piaţă a celor doi producători auto a crescut la 5,9%, faţă de 4,7% în acelaşi interval de anul trecut. Vânzările Peugeot şi Renault au scăzut cu 20%, respectiv 17% în Franţa în primele şapte luni.

În schimb, Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, şi-a majorat anul acesta cota de piaţă în regiune după ce şi-a mărit portofoliul de mărci prin preluarea completă a Porsche şi prin achiziţia producătorului de motociclete Ducati, în condiţiile în care piaţa auto europeană este în scădere, notează WSJ. Astfel, VW acapara în primul semestru aproape un sfert din piaţa auto din Europa. La şapte luni numărul vehiculelor livrate de producătorul auto a crescut cu 9,1%, la 5,2 milioane unităţi.