ING Asigurări investeşte 7 mil. euro pentru a-şi păstra agenţii de vânzări

Autor: Ciprian Botea 27.08.2012

ING Asigurări, cea mai mare companie de asigurări de viaţă, a alocat 7,3 mil. euro pe o perioadă de patru ani pentru recrutarea şi pregătirea consultanţilor, compania încercând astfel să-şi menţină la un nivel stabil forţa de vânzări pe fondul creşterii concurenţei din piaţă.

"Nu ne propunem să creştem spectaculos numărul de agenţi de vânzări având în vedere condiţiile actuale din piaţă. Vrem să reducem fluctuaţiile prin programe de loializare a forţei de vânzări", a declarat Adrian Lupescu, directorul financiar al companiei.

Asigurătorul are circa 1.700 de consultanţi în acest moment, care sunt coordonaţi de peste 200 de manageri de vânzări. Lupescu afirmă că o treime din consultanţi lucrează de peste zece ani cu ING Asigurări. Compania este prezentă pe piaţă din 1997 şi este deţinută de grupul olandez cu acelaşi nume.

Lupta pentru atragerea consultanţilor buni s-a înteţit în ultimii ani pe fondul unor noi cerinţe legale privind profesionalizarea forţei de vânzări din asigurările de viaţă, dar şi ca urmare a planurilor de expansiune pe piaţa locală a unor mari grupuri internaţionale.

De exemplu, francezii de la AXA au intrat pe piaţă la jumătatea anului trecut şi alocă milioane de euro în fiecare an pentru promovare şi pentru dezvoltarea forţei de vânzări. AXA a alocat numai anul acesta 14 mil. euro pentru creşterea afacerilor locale în contextul în care şi-a propus să atragă 200 de consultanţi de vânzări noi.

Şi Alico, companie controlată de gigantul american MetLife, desfăşoară în prezent un program prin care vizează atragerea a 200 de agenţi de vânzări de la concurenţă şi a alocat 8,5 mil. euro pe o perioadă de doi ani.

ING a investit în ultimii cinci ani 8 milioane de lei (circa 2 mil. euro) pentru instruirea agenţilor de vânzări, iar de anul acesta a început să implementeze un program de training prelungit de 180 de zile.

Compania are sub administrare active de 5,6 miliarde de lei pe asigurări de viaţă şi pensii private şi afaceri anuale de o jumătate de miliard de lei. Asigurătorul deţine o cotă de piaţă de peste 30% pe segmentul asigurărilor de viaţă şi a achitat în 15 ani de activitate indemnizaţii de 334 milioane de lei pentru contracte ajunse la maturitate şi pentru evenimente asigurate.