Publicitate de 57 mld. dolari

Autor: Andreea Mindrila 27.08.2012

Cele mai mari zece grupuri de comunicare din lume au obţinut anul trecut venituri cumulate la nivel mondial de aproximativ 57 de miliarde de dolari, cele patru ţări care deţin monopolul global în materie de advertising fiind Marea Britanie, SUA, Franţa şi Japonia.

La nivel mondial, pe piaţa de media şi advertising au avut loc mutări importante în acest an, gigantul media japonez Dentsu cumpărând compania britanică Aegis pentru cinci miliarde de dolari. De asemenea, grupul francez Publicis, care deţinea 49% din acţiunile agenţiei britanice de publicitate Bartle Bogle Hegarty (BBH), a achiziţionat şi restul de 51% din titlurile companiei, devenind acţionar unic. Analiştii estimează că pachetul de 51% din acţiunile BBH este evaluat la o sută de milioane de euro.

Unele dintre aceste grupuri sunt prezente şi la noi în ţară, prin acţiunile pe care le deţin în cadrul companiilor locale. Astfel, WPP este acţionarul Ogilvy Group România, grupul francez Publicis este prezent în acţionariatul Leo Burnett Group iar Interpublic deţine participaţii în cadrul grupurilor Lowe şi McCann Erickson.