Cazul taximetriştilor piraţi de pe Otopeni: cititorii ZF sunt revoltaţi, Poliţia spune că nu are oameni, aeroportul tace

Autor: Mirabela Tiron 27.08.2012

Valeriu Surduleac, şef serviciu al Poliţiei de Transporturi Aeriene, care asigură paza şi în aeroportul din Otopeni, cel mai mare din ţară, spune că după incidentul cu japoneza poliţia continuă cu aceleaşi măsuri de securitate pe care le avea şi înainte.

"Continuăm în acelaşi ritm, avem acţiuni de verificare a taximetriştilor de două ori pe săptămână pentru a vedea dacă aceştia sunt în legalitate", a declarat ieri Valeriu Surduleac, şef serviciu transporturi aeriene.

Potrivit site-ului Poliţiei, direcţia de transporturi aeriene desfăşoară activităţi pentru combaterea infracţiunilor îndreptate împotriva vieţii, integrităţii şi sănătăţii persoanei, apărarea proprietăţii publice şi private, coordonând activitatea structurilor de poliţie transporturi aeriene din aeroporturi.

Pe 15 august o studentă japoneză ajunsă pe aeroportul Henri Coandă a fost acostată în incinta aeroportului de un tânăr care a convins-o să meargă la un taxi. Acest tânăr este acum suspect în cazul morţii japonezei. Taximetriştii nu au voie să acosteze din incinta aeroportului pasagerii, fiind pasibili de amendă, ce variază între 500 şi 1.000 de lei. Cu toate acestea, în aeroportul Otopeni activează aşa-zişii combinatori şi piraţi, taximetrişti care negociază cu clientul tariful unei curse. Aproape 5,1 milioane de pasageri s-au înregistrat pe cel mai mare aeroport din ţară anul trecut.

"Sunt doar 4-5 oameni pe tură, nu avem de unde să aducem mai mulţi angajaţi. Dacă erau mai mulţi poliţişti la aeroport, făceam faţă cu brio la toate situaţiile. În total avem 28 de angajaţi la Otopeni care lucrează în ture", a spus Viorel Surduleac. Întrebat de ZF câte amenzi s-au dat în Otopeni taximetriştilor autorizaţi şi neautorizaţi care acostează pasageri, el a spus că va reveni cu aceste cifre pe care nu le ştie pe de rost, însă nu a mai transmis nicio informaţie. "Vă pot spune că în primul semestru al acestui an am dat 397 de amenzi taximetriştilor în toată ţara, faţă de 325 în aceeaşi perioadă a anului trecut."

El susţine că suspectul în cazul morţii tinerei studente nu era pirat, acesta venea în aeroport încă din 2002, unde primea mâncare de la alţi taximetrişti. Potrivit unor taximetrişti de la aeroport, suspectul era combinator, adică negocia un preţ cu clientul acostat şi îl trimitea către un taximetrist.

Şeful serviciului poliţiei de transporturi aeriene spune că un poliţist care lucrează în aeroportul Otopeni trebuie să păzească bagajele pasagerilor, să aibă în atenţie urmăriţii general şi nu numai.

Cititorii ZF sunt revoltaţi de compor­tamentul taximetriştilor ce lucrează ilegal la aeroport. "De azi românii trebuie să ia atitudine, taximetriştii ilegali din aeroport şi nu numai trebuie raportaţi la 112, poate după câteva mii de apeluri se va mişca şi Poliţia aşa indolentă şi indiferentă cum este. Cazul nu trebuie uitat pentru că a umbrit şi mai mult imaginea României şi a românilor", scrie un cititor, care nu şi-a publicat numele, într-un comentariu lăsat pe site-ul ZF.

Cătălin Ciolcan, un alt cititor al ZF, scrie într-un comentariu că merge aproape săptă­mânal, de ani buni, în interes de serviciu pe terminalul sosiri şi de fiecare dată este scandalizat de tupeul taximetriştilor piraţi care se manifestă public agasând pasagerii sosiţi chiar în incinta terminalului sub privirea poliţiştilor. Prin regulament intern, taximetrişii autorizaţi care activează în incinta aeropor­tului Otopeni nu au voie să intre în terminalele de pasageri pentru a aborda potenţialii clienţi. Ei nu au voie să refuze nicio cursă şi pentru a prelua un client trebuie să îşi aştepte rândul în coloana de taxiuri care se formează.

Oficialii aeroportului Henri Coandă nu au transmis niciun răspuns solicitării ZF cu privire la măsurile luate de aeroport după incidentul cu studenta japoneză.