Carrefour se retrage din Singapore, unde deţine două hipermarketuri

Autor: Vlad Popescu 28.08.2012

Grupul francez a fost primul retailer care a introdus în Singapore conceptul de hipermarket, primul magazin fiind deschis în 1997.

Carrefour nu a reuşit însă să penetreze piaţa, cu o populaţie de 5,2 milioane de persoane, în principal deoarece rivalii sunt mai bine poziţionaţi şi au o reţea mai extinsă de distribuţie, în locaţii strategice în apropierea zonelor rezidenţiale de mare densitate.

Magazinele Carrefour sunt localizate în principalul sector de shopping şi business din oraşul-stat.

"Carrefour Singapore anunţă decizia de a închide magazinele Suntec şi Plaza Singapura înainte de sfârşitul anului 2012, deoarece perspectievle de expansiune şi creştere nu permit atingerea unei poziţii de conducere pe piaţă, pe termen mediu şi lung", se arată într-un comunicat al companiei.

Carrefour, al doilea mare retailer din lume după grupul ameircan Wal-Mart, a înregistrat anul trecut un profit net de 371 milioane euro, în scădere cu 14,3% din cauza deteriorării condiţiilor economice.

Vânzările Carrefour în Europa au continuat să scadă în trimestrul al doilea, declinul fiind combătut parţial de performanţele operaţiunilor din Asia şi America Latină, în timp ce afacerile din România, Polonia şi Turcia afişează o evoluţie negativă de 1,6%, potrivit unui raport prezentat de grup în luna iulie. La nivel mondial, vânzările retailerului francez au scăzut cu 0,3% în perioada analizată, la 21,7 miliarde euro, cu creşteri de 2,7% în America Latină, respectiv 14% în Asia.

Carrefour a ieşit din Grecia pe 15 iunie, participaţia grupului la joint venture-ul Carrefour Marinopoulos fiind preluată de partenerii eleni.

Grupul francez are probleme în sudul zonei euro - Italia şi Spania - unde consumul este afectat de criza datoriilor de stat, de măsurile de austeritate şi de condiţiile economice dificile. Afacerile nu merg bine nici în Europa de Vest, din cauza concurenţei dure şi schimbării preferinţelor clienţilor în favoarea magazinelor mai mici, de proximitate.

Noul director general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat în iunie că va avea nevoie de cel puţin trei ani pentru a revigora compania şi că va părăsi pieţele unde concurenţa este mai bine plasată. Plassat ar putea prezenta joi un plan de revigorare a afacerilor Carrefour.

Plassat a indicat anterior, după ieşirea Carrefour din Grecia, că grupul ar putea părăsi şi alte pieţe neesenţiale, fără a face alte precizări.

Vânzările Carrefour în România au crescut în primul trimestru cu 3,6%, la 277 milioane euro.

Anul trecut, compania a înregistrat vânzări de 1,184 miliarde euro în România, în creştere cu 4,8%, datorită extinderii reţelei de magazine.

Prezent în 32 de ţări din lume cu peste 15.500 de magazine, grupul Carrefour numără peste 475.000 de angajaţi.

În România Carrefour are 57 de supermarketuri, opt francize şi 25 de hypermarketuri.