Profesii

Afacerile Ascendis s-au majorat cu 80% în S1/2022, la 4,2 mil. euro. Peste 60% din veniturile grupului au fost generate de divizia de training

Andrei Goşu, Managing Partner Ascendis

Andrei Goşu, Managing Partner Ascendis

Autor: Cristina Bellu

08.08.2022, 14:35 593

Grupul Ascendis, principalul jucător din piaţa de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării profesionale din România, a încheiat primele şase luni din 2022 cu o cifră de afaceri consolidată de 4,25 milioane de euro, în creştere cu 80% faţă de perioada similară din 2021. Rezultatele sunt cu 20% peste nivelul din aceeaşi perioadă din 2019, cel mai bun din istoria companiei.

Peste 60% din veniturile grupului au fost generate de divizia de training, iar „starurile” anului 2022 au fost programele de leadership, inovaţie, vânzări şi proiectele agile şi centrele de evaluare, spun oficialii grupului.

Cererea de programe de leadership se justifică şi prin faptul că România a intrat recent în liga ţărilor cu venituri mari, potrivit Băncii Mondiale, iar acest lucru se reflectă şi în nevoia de leadership corect, adaptat contextului, astfel că angajatorii investesc mai mult în formarea managerilor

În ceea ce priveşte programele de instruire pe zona de vânzări, companiile vor ca angajaţii să înveţe să se adapteze într-un mediu nou, neobişnuit, în care cel mai mare obstacol este amânarea proiectelor din cauza instabilităţii economice.

„Am fost surprinşi să avem un prim semestru cu venituri record. La începutul anului, mai ales după declanşarea războiului din Ucraina, eram pesimişti. A crescut foarte mult cererea de programe de training, iar majoritatea (peste 70%) au fost organizate cu prezenţă fizică. Există o dorinţă tot mai mare a angajaţilor de a se reuni şi de a socializa. Vin cu plăcere la întâlnirile cu colegii, fie că vorbim de cursuri sau team building-uri”, a spus Andrei Goşu, Managing Partner Ascendis.

Potrivit acestuia, în cazul programelor de team building, există o tendinţă a companiilor de a organiza evenimente mai mari, care reunesc întreaga echipă, spre deosebire de anii de dinainte de pandemie, în care astfel de evenimente erau organizate pe departamente.

„Nevoia de socializare este tot mai mare. Pandemia a afectat cultura organizaţională. Acesta este unul dintre motivele pentru care a crescut cererea pentru programele noastre. Majoritatea angajaţilor din cadrul companiilor cu care colaborăm lucrează în regim hibrid, în care vin două zile pe săptămână la birou, iar trei lucrează de acasă. De aceea este posibil ca piaţa întâlnirilor de business să crească. Ar fi fantastic să încheiem 2022 cu o creştere de 80%, dar suntem realişti şi ne uităm cu atenţie la semnalele care vin din piaţă, avem scenarii pentru eventuale noi restricţii şi crize din toamnă”, a mai spus Andrei Goşu.

Grupul Ascendis, fondat în 1997, reuneşte sub aceeaşi umbrelă companiile Ascendis Consulting (training, team building şi evenimente corporate, consultanţă, servicii de evaluare, coaching, studii de piaţă), Code of Talent (programe de microlearning în parteneriat cu compania Co-Factor), Ascendis Moldova, Ascendis Ucraina şi Ascendis Serbia.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO