Profesii

Andra Stroe, Business Magazin: Atenţie cum vă prezentaţi şi ce scrieţi în social media. 45% dintre angajatori folosesc social media pentru a verifica candidaţii; 8% dintre companii şi-au concediat angajaţii din cauza comportamentului afişat pe Facebook sau LinkedIn

Andra Stroe, Business Magazin: Atenţie cum vă...

Autor: Andra Stroe

04.12.2022, 13:15 3275

De la verificări ale viitorilor angajaţi în social media, la criticile acide aduse de internauţi, care se propagă cu o viteză ameţitoare şi atrag după ele consecinţe usturătoare, în bani, relaţii sau stimă de sine, imaginea ne poate fi cel mai bun aliat sau cea mai mare piedică în calea (păstrării) succesului.

Invariabil, trăind în era reţelelor sociale, imagina se construieşte în primul rând în online. Părerile legate de cât de activi ar trebui să fim, sau nu, în universal digital sunt împărţite, mai ales când vorbim de liderii de business. În urma sondajului pe care l-am realizat în cadrul galei CEO Awards organizate recent, publicul a votat, într-o majoritate covârşitoare – 47% – că un lider de business ar trebui să fie prezent în social media doar pentru postări profesionale, pe LinkedIn. Apoi, în procente egale – 19% –, s-a votat faptul că liderul ar trebui să posteze zilnic, pentru brandul de imagine al companiei, sau că nu ar trebui să se cenzureze şi să posteze câte selfie-uri vrea, dacă asta îşi doreşte. 13% au spus că un lider ar trebui să fie prezent peste tot, să îşi monitorizeze colegii şi angajaţii (cred că poate deveni traumatizant), şi restul au bifat ultima opţiune: că liderul nu ar trebui să folosească deloc social media, pentru că nu denotă seriozitate.

În sală erau prezenţi preponderent membri ai generaţiilor Baby Boomers, X şi Millenials. Dacă am fi avut în faţă un public format din membrii generaţiei Z, următoarea generaţie de lideri, sunt convinsă că lucrurile ar fi stat diferit. Generaţia Z petrece atât de mult timp pe Internet, iar „influencerii” au atât de mult succes în rândul acesteia şi a următoarei (Alpha, a copiilor născuţi după 2010), pentru că tinerii caută modele. Tocmai de aceea, cred că liderul ar trebui să fie prezent în social media. Dar să fie uman – nu doar o imagine perfectă, şi decent în acelaşi timp – să inspire, să amuze.

Valabil şi pentru companii. O imagine bună şi o prezenţă activă în social media pot creşte brand awarenessul, pot fideliza clienţii, pot atrage categorii noi de consumatori.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO