Flyer-ul distribuit pentru Dräxlmeier pe străzile din Braşov este format dintr-o secţiune în care sunt prezentate joburile disponibile, cerinţele şi ceea ce oferă compania celor care decid să lucreze în producţia de componente auto şi din o a doua secţiune, care cuprinde un CV sumar, deja tipărit, ce trebuie doar completat de candidaţi.
Lipsa acută de oameni care să fi învăţat în şcoală o meserie îi obligă pe directorii de resurse umane din industriile care produc să devină tot mai inventivi în recrutare şi să înceapă să vâneze candidaţi, în loc să aştepte ca potenţialii angajaţi să facă coadă în faţa companiei.
Dräxlmeier, spre exemplu, producător de componente auto cu circa 15.000 de angajaţi în România, a început să împartă fluturaşi pe străzile din Braşov (compania având o fabrică la Codlea) pentru a atrage candidaţi care să ocupe poziţiile nou create. Producătorul auto are nevoie, pentru fabrica din Braşov, de oameni care să ştie/să poată să croiască piese din piele şi din înlocuitori, să aplice adeziv pe piese care urmează să fie lipite, să coase piese din piele/înlocuitori, să lipească piese din piele/înlocuitori pe suporţi din plastic şi care să poată asigura controlul calităţii produselor care sunt scoase de pe benzile de producţie, potrivit flyer-ului de recrutare al Dräxlmeier.
„Vorbim despre o companie care recrutează masiv şi constant şi care, într-un context al pieţei muncii pe care nu se mai găsesc atât de uşor oameni, trebuie să devină inventivă. Deja ei nu se mai adresează celor care sunt în căutarea unui job, ci potenţialilor candidaţi pasivi, care nu se gândesc să se angajeze acum, dar pe care o astfel de ofertă i-ar putea face să se răzgândească“, explică Sorina Donisa, country manager al firmei de recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară APT.