Profesii

Angajatul anului 2025 vrea birou în centru şi preferă să vorbească cu şeful prin chat, nu prin e-mail

Angajatul anului 2025 vrea birou în centru şi preferă...

Autor: Adelina Mihai

27.05.2013, 18:02 466
Birouri în centrul oraşului şi comunicarea cu colegii de serviciu făcută prin reţele de socializare în loc de e-mail – acestea sunt doar două dintre adaptările pe care trebuie să le facă companiile dacă vor să îşi menţină motivaţi angajaţii tineri, cei care în 12 ani vor forma forţa de muncă majoritară din organizaţii, a explicat Vlad Bog, directorul de resurse umane al Microsoft România.
 
Angajaţii din generaţia Y (născuţi după 1980) sunt caracterizaţi prin faptul că au crescut în era noilor tehnologii, deţin tot felul de gadgeturi şi sunt inventivi, le place să lucreze în echipă şi îşi uimesc uneori şefii cu rapiditatea rezultatelor pe care le livrează, vor salarii mari, peste media pieţei, se plictisesc uşor la job şi se aşteaptă la promovări rapide.
 
„În următorii 12 ani, 75% din totalul forţei de muncă va fi format din generaţia Y, iar organizaţiile vor arăta cu totul altfel. Aceşti angajaţi fac jobul din pasiune, vorbim de strategii de work-life continuum, nu de work-life balance (echilibru între viaţa personală şi cea profesională - n.red.), pentru că planul personal se întrepătrunde cu cel profesional atunci când munca e făcută din pasiune. Iar aceşti angajaţi nu se vor opri până când nu îşi vor descoperi pasiunea“, a spus Vlad Bog, prezent săptămâna trecută la o conferinţă organizată de firma de consultanţă în HR HART Consulting.
 
Directorul de HR al Microsoft a mai vorbit despre conceptul ROWE (Results Only Work Environment), care presupune evaluarea angajaţilor după rezultate şi nu în funcţie de orele lucrate. Statisticile arată că, în cadrul companiilor care au aplicat acest concept, rata de satisfacţie a angajaţilor a crescut cu 40%, iar rata de retenţie a acestora a crescut cu 60% pentru că angajaţii au avut mai multă autonomie, libertate şi încredere la locul de muncă.
 
„Angajaţii din generaţia Y sunt adepţii organizaţiilor orizontale, vor democraţie, iar pentru ei cel mai important lucru la serviciu este echipa cu care lucrează. De asemenea, ei vor birouri în centrul oraşului, aproape de casă, şi folosesc tehnologia pentru eficientizarea activităţilor, preferă să folosească chat-ul sau serviciul de mesaje instante în locul e-mailurilor“, a mai spus Vlad Bog.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO