Aceştia sunt interesaţi cel mai mult să facă afaceri în domeniul comerţului (26%), agriculturii (18%) şi în serviciile profesionale (16%).
Dintre tinerii cu vârsta între 18 şi 24 de ani, 59% sunt bărbaţi, iar 67% au educaţie medie, jumătate dintre respondenţi fiind deja salariaţi, indică studiul companiei de cercetare de piaţă realizat la comanda Romanian Business Leaders.
Persoanele intervievate consideră că nivelul taxelor către stat şi al impozitelor locale, birocraţia ANAF şi accesul la finanţare reprezintă cele mai mari piedici în dezvoltarea unei afaceri.
Alte motive invocate de tineri în teama de a deschide o afacere sunt lipsa cunoştinţelor despre cum să o începi şi să o conduci, starea proastă a economiei locale, dar şi lipsa de stabilitate în politică, referindu-se la schimbarea guvernului şi a reglementărilor date de către acesta.
Tinerii care doresc să devină antreprenori apreciază, în proporţie de 80%, că oamenii de afaceri ar trebui să se implice mai mult în problemele importante din ţară.
Totodată, 45% dintre aceştia văd eşecul ca un prilej de învăţare.