Profesii

BestJobs: Trei din 10 angajaţi români lucrează de acasă şi cred că starea de urgenţă generată de coronavirus va mai dura încă 1-2 luni; 35% au constatat că sunt mai productivi la domiciliu

BestJobs: Trei din 10 angajaţi români lucrează de...

Autor: Roxana Rosu

02.04.2020, 10:23 320

Aproape o treime dintre angajaţi lucrează de acasă şi tot atâţi sunt de părere că actuala criză generată de coronavirus va mai dura 1-2 luni, principala provocare privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu ţine de lipsa unei comunicări eficiente cu colegii (15,7%), arată un sondaj realizat de platforma BestJobs.

De asemenea, 20% dintre ei cred că situaţia s-ar putea prelungi încă 2-3 luni, iar 15% consideră că ar putea depăşi trei luni. Alţi 22,57% dintre cei chestionaţi au spus că nu pot estima cât timp va dura starea de urgenţă.

Mai mult de jumătate dintre angajaţii participanţi la sondaj spun că este uşor să se adapteze la munca remote, pentru că au experienţă cu instrumentele digitale, şi doar 5,1% dintre cei chestionaţi găsesc dificilă adaptarea.

Dintre cei care lucrează de acasă, 35% au constatat că sunt mai productivi în această perioadă de muncă obligatorie la domiciliu comparativ cu productivitatea pe care o au la birou, pentru că nu mai pierd timp cu deplasarea.

Alţi 17,5% spun că sunt mai concentraţi întrucât acasă nu mai sunt întrerupţi de colegi, iar 10% se simt mai puţin stresaţi ca urmare a lipsei presiunii directe a şefului.

Numai 13% dintre cei care lucrează de acasă spun că sunt mai puţin eficienţi, în condiţiile în care trebuie să se ocupe şi de treburi casnice sau să aibă grijă de copii.

Principalele trei provocări privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu, pe care le întâmpină angajaţii care lucrează remote, sunt lipsa unei comunicări eficiente cu restul echipei (15,7%), lipsa clarităţii în ceea ce priveşte sarcinile zilnice (11,82%) şi comunicarea deficitară cu clienţii (9,17%).

În ceea ce priveşte instrumentele de comunicare pe care le folosesc în prezent, cei mai mulţi dintre angajaţi ţin acum legătura cu managerul direct, cu restul echipei sau cu clienţii prin conversaţii telefonice (13,6%), prin mesagerie instant (Whatsapp, Messenger, Slack etc. - 10,93%), dar şi prin e-mail (9,7%) şi apeluri video (Skype, Zoom etc. - 6,53%).

În ceea ce priveşte statea mentală a angajaţilor, aproape 70% dintre ei spun că nu sunt deloc stresaţi sau doar puţin stresaţi că ar putea contracta coronavirusul în perioada imediat următoare, principalul motiv de stres fiind mai degrabă incertitudinea şi faptul că nu ştiu cât va dura această perioadă de izolare la domiciliu impusă de autorităţi (49,21%).

Când vine vorba de starea emoţională a angajaţilor nevoiţi să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, cei mai mulţi dintre intervievaţi spun că izolarea le induce o stare de singurătate şi de anxietate (20,1%), dar şi de stres (19,05%) şi chiar de depresie (7,41%).

După izbucnirea crizei coronavirusului, printre măsurile de prevenire aplicate cel mai des de angajaţii români se numără spălarea şi dezinfectarea mâinilor, amintită de 56,61% dintre respondenţi, păstrarea unei distanţe minime de cel puţin un metru faţă de ceilalţi colegi (42,86%), dezinfectarea permanentă a biroului/spaţiului de lucru (42,5%), purtarea măştilor de protecţie (28,22%) şi evitarea contactului direct cu ceilalţi colegi/lucrul izolat (25,22%).

Cea mai importantă sursă de informare în această perioadă este televiziunea (76% dintre respondenţi), urmată de canalele oficiale folosite de autorităţi (47,27%) şi publicaţiile online (54,67%).

Radio-ul ocupă locul patru (14,46%) între sursele de informare, urmat de opiniile medicilor (13,76%) şi ale familiei (7,94%) şi prietenilor (6,17%). Cele mai mici procente se înregistrează în cazul bisericii (0,35%), mai relevă datele BestJobs.

Sondajul a fost efectuat în perioada 16-30 martie 2020, pe un eşantion de 1.022 de utilizatori de internet din România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO