Profesii

Business Magazin. Cum a ajuns Dragoş Gavriluţă la conducerea Clariant, o investiţie de 140 de milioane de euro pe care elveţienii au facut-o în România: După 20 de ani în Canada şi SUA am primit o ofertă să revin în ţară pentru că puteam să realizez ceva special

După aproape 20 de ani petrecuţi în străinătate, principala motivaţie de a mă întoarce în România a fost dorinţa de a realiza ceva special acasă, în ţară. Experienţa acumulată peste hotare mi-a deschis orizontul 
 - Dragoş Gavriluţă - Project Director, Sunliquid România, Country Manager, Clariant România

Autor: Georgiana Mihalache

19.06.2022, 15:01 285

După o carieră de 20 de ani în străinătate, în Canada şi Statele Unite, Dragoş Gavriluţă s-a întors în ţară în 2017 pentru a conduce subsidiara companiei elveţiene Clariant în România. Investiţia de 140 de milioane de euro pe care elveţienii au făcut-o la nivel local, într-o fabrică de biocombustibil din paie, l-a atras pe managerul român înapoi acasă, unde demonstrează că lucrurile admirate în afară pot fi realizate şi în România.

Parafrazez un film românesc celebru, de-a lungul carierei mele, am locuit şi muncit pe două continente, în trei sectoare de activitate şi în patru oraşe diferite. Adaptarea, atât culturală, cât şi profesională, este o provocare pe care am depăşit-o cu succes”, spune Dragoş Gavriluţă, descriind, succinct, schimbările de geografie care s-au ivit pe parcursul vieţii sale profesionale. În prezent, el este country manager al Clariant România, după ce anterior a lucrat în cadrul companiei-mamă în ţări precum Canada sau Statele Unite ale Americii. Clariant este una dintre cele mai mari companii la nivel mondial din domeniul industriei chimice. În urmă cu cinci ani, în 2017, a anunţat că va deschide o fabrică în România, în localitatea Podari, lângă Craiova. Recent concretizată, această nouă fabrică, în care au fost investite 140 milioane de euro, se axează pe producţia de bioetanol, un combustibil folosit în domeniul auto, fabricat din paiele de grâu de pe câmp. Potenţialul agricol al României a fost unul dintre principalele motive pentru care elveţienii au ales ca loc pentru dezvoltarea fabricii mica localitate din judeţul Dolj. Până acum, circa 300 de fermieri s-au arătat interesaţi de această producţie, iar anul trecut Clariant a ajuns la 80.000 de tone de paie recoltate. Produsele Clariant ajung în general la marii producători de combustibili, dar şi către companii din domeniul chimic şi agricol, către toţi cei care vor să aibă un portofoliu sustenabil din biomasă.

„După aproape 20 de ani petrecuţi în străinătate, principala motivaţie de a mă întoarce în România a fost dorinţa de a realiza ceva special acasă, în ţară. Experienţa acumulată peste hotare mi-a deschis orizontul, m-a învăţat să lucrez aplicat pentru a obţine rezultate şi m-a determinat să îmi asum obiective îndrăzneţe. În favoarea acestei decizii a cântărit şi faptul că, în plan personal, pot fi, din nou, acasă şi pot relua legătura cu prietenii vechi şi să-mi fac alţii noi. Mai ales sunt fericit să pot petrece mai mult timp alături de familia extinsă”, a povestit Dragoş Gavriluţă. O observaţie managerului Clariant România este legată de modul în care românii se consideră mai prejos în străinătate, însă lucrurile nu stau, de fapt, aşa. El crede că aspectele pe care le admirăm în străinătate pot fi replicate şi acasă, iar condiţia este ca oamenii să îşi dorească.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO