Profesii

Business Magazin. Cine este Andy Fhang cel care a preluat conducerea diviziei de consumer business a Huawei din România: Din China a precat în Filipine, iar după un an a fost trimis în Polonia, iar de anul trecut a venit la Bucureşti. “Avem în plan să lansăm scutere, aspiratoare şi altele

Autor: Ioana Matei

12.02.2022, 12:15 98

Se spune că nimic nu este întâmplător şi aşa pare că stau lucrurile şi când vine vorba despre evoluţia carierei lui Andy Fang, cel mai nou numit country manager al diviziei de consumer business a Huawei din România. El şi-a început cariera în cadrul unui producător de electrocasnice, iar după aproape două decenii, printre responsabilităţile sale principale se află diversificarea businessului Huawei pe piaţa locală, inclusiv prin comercializarea de electrocasnice.

“E în cultura noastră, chiar dacă avem dificultăţi, continuăm să zburăm – acesta e mesajul pe care îl transmite simbolul companiei”, răspunde Andy Fhang, pe care l-am întrebat ce înseamnă o imagine cu o aeronavă avariată, din perioada celui de Al Doilea Război Mondial, pe care o văzusem expusă în unul dintre sediile Huawei. De altfel, Fang spune că acesta este, din punctul lui de vedere, şi mesajul pe care l-ar transmite unui tânăr aflat la început de carieră: „Dacă ai un vis, dacă lucrezi din greu, vei reuşi”. El a preluat în toamna anului trecut rolul de country manager al Huawei Consumer Business Group, divizia din România destinată consumatorilor (pe piaţa locală, grupul Huawei este prezent şi printr-o divizie destinată clienţilor business şi prin opt centre de servicii).

Andy Fang a absolvit facultatea de computere în 2003, iar imediat după absolvire a început să lucreze pentru o companie chinezească axată pe producţia de electrocasnice (Haier). Spune că la acel moment era departe de el visul de a lucra într-o altă ţară, precum şi cel de a lucra pentru o multinaţională precum Huawei. „Era o companie celebră, iar eu nu veneam de la o universitate de top din China, aşa că nu îmi imaginam să pot lucra pentru această companie. De asemenea, nu îmi puteam imagina să pot lucra peste ocean – este magic ce mi se întâmplă”, spune el.

S-a angajat totuşi la Huawei în anul 2006, în departamentul de consumer business, o linie de business incipientă la acea vreme. „În urmă cu 15 ani nu comercializam smartphone-uri, aveam doar câteva dispozitive fixe, cum ar fi routerele – doar atât. Eu am crescut de fapt cu zona de consumer business a Huawei.” Totul s-a schimbat când fondatorul a decis să investească în această linie de business, iar businessul a crescut rapid de atunci în fiecare an.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO