Profesii

Business Magazin. Ce cărţi recomandă Dragoş Anastasiu de la Eurolines: Cartea cu cel mai mare impact asupra mea a fost „Cultura serviciilor de excelenţă”a lui Ron Kaufman. Aş fi vrut să mă întâlnesc cu Marin Preda pentru “Cel mai iubit dintre pământeni”

Autor: Andra Stroe

22.11.2020, 15:54 904

Pentru Dragoş Anastasiu, el însuşi un personaj al mediului de afaceri local, cărţile au un rol important în dezvoltarea personală, însă şi un loc bine delimitat în agenda sa. Mai precis, în cea de weekend şi de vacanţe. Nu ştim cu precizie de câte concedii a avut timp în cei peste 25 de ani de activitate în domeniul turismului, în care a fost mai degrabă preocupat să ofere altor milioane de români vacanţele mult aşteptate, dar am aflat totuşi care sunt lecturile ce-i servesc drept sursă de inspiraţie executivului votat şi în acest an printre cei mai admiraţi lideri din businessul românesc.

Într-o zi obişnuită, citesc dimineaţa ştirile şi noutăţile din zonele care mă interesează pe telefon. Când ajung la birou, în prima parte a dimineţii, citesc ziare şi reviste – cele la care sunt abonat – vorbim de publicaţii de business. Deşi citesc zilnic şi, când mă interesează ceva aprofundez serios, cărţile sunt lecturi de weekend, de zile libere şi de vacanţe”, îşi descrie executivul agenda literară.

Deşi a vândut anul trecut businessul Eurolines, o decizie norocoasă, care l-a ferit de pierderea multor milioane de euro odată cu apariţia noii crize din turism provocate de pandemie, programul lui Dragoş Anastasiu este la fel de ocupat. Nu a rămas departe de afacerea pe care a crescut-o timp de 25 de ani şi a adus-o la venituri de 13 milioane de euro în 2019, rămânând la cârma businessului în funcţia de preşedinte. Implicat, de asemenea, în industria ospitalităţii, prin prisma businessului Green Village Resort 4* Resort din Delta Dunării, pornit în urmă cu 5 ani, şi a afacerii Valea Verde Resort, din satul Cund, Transilvania, în care deţine o serie de participaţii, el deţine şi o platformă de închiriere de maşini – franciza Enteprise Rent-A-Car, oferă servicii de suport (resurse umane, marketing, administrativ şi contabilitate prin Ad Wise 4 people), dar şi consultanţă în domeniul livrării de traininguri şi al dezvoltării organizaţionale, şi este, totodată, preşedinte al Camerei de Comerţ Româno-Germane şi al Coaliţiei pentru Dezvoltarea României.

În prezent, în această agendă încărcată s-a strecurat cartea „Începe cu de ce”, de Simon Sinek. Executivul spune că îşi alege lecturile în funcţie de cărţile citite de oamenii pe care-i întâlneşte şi care-l inspiră. „Trag cu ochiul la recenzii de carte şi aşa aleg ce cumpăr. Citesc multe cărţi ale speakerilor motivaţionali.” Deşi spune că nu sunt atât de multe cărţi specifice industriei de travel sau HoReCa, antreprenorul citeşte în schimb multe articole din aceste zone. „Mă informez mereu, există publicaţii foarte bune şi foarte serioase în străinătate.” Pentru Dragoş Anastasiu, cărţile de business sunt, deopotrivă, sursă de inspiraţie şi documentare, cât şi de relaxare, pentru că, spune el, beletristică nu a mai citit de peste 15 ani.

Cartea copilăriei sale, care, de altfel, ne-a înfrumuseţat anii copilăriei multora dintre noi, este „Cireşarii”, a lui Constatin Chiriţă. Tot un scriitor român este şi cel cu care Dragoş Anastasiu şi-ar fi dorit să ia masa, dacă ar fi avut ocazia. „Mi-a plăcut mult «Cel mai iubit dintre pământeni» şi mi-ar fi plăcut să îl întâlnesc pe Marin Preda. L-aş fi ascultat fără să îl întrerup, orice ar fi vrut el să îmi povestească. Şi l-aş fi întrebat cum să fac să devin cel mai iubit dintre pământeni.” Cartea cu cel mai mare impact asupra spune că a a fost „Cultura serviciilor de excelenţă”, a scriitorului Ron Kaufman. „După ce am participat la un workshop ţinut de Ron Kaufman în România şi după ce am citit cartea sa, am implementat imediat în companie principiile enunţate de el atât de clar şi de simplu. Am schimbat cultura organizaţională, orientând-o către client – intern şi extern (aceasta a fost una dintre cele mai importante descoperiri, că noi toţi suntem clienţi, în relaţie cu colegii, furnizorii, chiar şi prietenii noştri), şi transformând feed-backul clienţilor în cel mai important instrument de măsurare a serviciilor noastre. A funcţionat!”

Lecturile care consideră că nu ar trebui să lipsească din biblioteca unui antreprenor sau om de business sunt: „Antreprenoriat”, a lui Marius Ghenea, „Excepţionalii”, de Malcolm Gladwell, şi „Lider fără funcţie”, scrisă de Robin Sharma.

Executivul consideră că lectura este esenţială în rutina angajaţilor unei companii. „Cred că cei care continuă să se instruiască, să citească, să meargă la cursuri sunt cei care se dezvoltă şi au succes în carieră. Avem o bibliotecă în companie, populată cu cărţi de business. Fiecare coleg are acces la ea, poate împrumuta şi citi orice titlu. Cumpărăm în continuare cărţi, chiar la recomandarea lor. Eu nu obosesesc să le spun colegilor mei întruna să fie curioşi şi să citească – cărţi, reviste, articole, să asculte speech-uri, să urmărească evenimente de tip TED Talks, orice îi ajută să înţeleagă lumea şi orice îi ajută să gândească liber.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO