Dragoş Dinu este unul dintre cei mai cunoscuţi şi experimentaţi executivi români, cu o istorie de peste trei decenii în businessului local. A trecut prin mai multe industrii, de la cea farmaceutică, la auto, construcţii, electro-IT şi pariuri, a construit echipe, a restructurat, a participat la listarea la Londra a unei companii româneşti. El povesteşte acum care au fost momentele cheie în cariera sa, cele mai mari reuşite şi ce regrete are.
Numele lui este strâns legat de dezvoltarea grupului A&D Pharma (Dr. Max), unde a lucrat timp de 15 ani, din 1996 până în 2008, pentru ca în 2012 să preia conducerea operaţiunilor locale ale retailerului electro-IT Domo. În 2014, devine CEO al Ţiriac Holdings, conducând activitatea a peste 15 firme din mai multe domenii, de la auto, imobiliar, până la energie. A urmat apoi o poziţie de director de operaţiuni la Superbet, iar din 2022 este preşedintele Consiliului de Administraţie al Sun Wave Pharma, business de suplimente alimentare pornit din România şi care s-a extins în regiune. În paralel, Dragoş Dinu are propria firmă de consultanţă, DD Consultancy.
Dar cariera celui care a ajuns să conducă unele dintre cele mai importante companii din România a început în 1991 departe de strălucirea sferelor executive, la Întreprinderea de Semnalizări şi Automatizări Feroviare (ISAF). Planul iniţial al studentului Dragoş Dinu era ca, după Facultatea de Maşini şi Utilaje pentru Construcţii, să lucreze pe un şantier la o hidrocentrală din Vâlcea, zona în care copilărise. A ajuns însă la CFR, cu un salariu iniţial de 5.000-6.000 de lei, unde se ocupa de bonurile de motorină ale şoferilor. După doar un an s-a mutat la francezii de la Bouygues, care veniseră în România să construiască Satul Francez şi World Trade Center, iar în următorii trei ani a făcut trecerea spre zona de food & beverages, la PepsiCo şi Agroalim Distribution. Anul 1996 a fost momentul când drumul lui a ajuns la A&D Pharma, companie fondată de patru antreprenori străini, trei libanezi şi un francez, unde a fost iniţial director de vânzări, iar din 2002 CEO.
„Ar fi făţarnic acum să zic că mi-am planificat cariera. Contextul în care am ajuns CEO nu a fost unul clasic, de multinaţională. Eram doi lideri la A&D Pharma şi unul a fost recrutat de GSK, aşa că fondatorii companiei s-au gândit să nu îl piardă şi pe al doilea şi au creat poziţia de CEO. A fost o luptă să îi conving că îmi asum responsabilitatea. În 2003 am creionat primul buget ca CEO şi atunci am început să mă comport ca unul”, a povestit Dragoş Dinu în cadrul emisiunii „Viaţa ta este un business”, de la Aleph Business. Povestea lui în zona pharma este strâns legată şi de crearea lanţului de farmacii Sensiblu (actual Dr. Max), inspirat de britanicii de la Boots, dar şi de listarea A&D Pharma pe Bursa de la Londra, o decizie de business pe care o consideră acum „naivă”.
„Viaţa ta e un business”, 10 februarie 2025. Invitat: Dragoş Dinu VIDEO
SFAT PENTRU MINE TÂNĂR
„Mare atenţie la oamenii cu care te înconjori!”
„Singurul lucru bun obţinut a fost preţul. Dar noi, «un peşte mic», ne-am dus într-un ocean enorm, fără investitori de retail, cu o lichiditate cvasiinexistentă. De asta s-a şi ajuns ulterior la delistare”. În schimb, Dragoş Dinu spune că o listare pe bursa de la Bucureşti sau Varşovia, care atunci era mult mai avansată, ar fi fost mai logică şi ar fi adus altceva pentru companie.
Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro